Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 18:50
Medlem
Haecceitys avatar
Har inträffat ett märkligt problem på min laptop, om jag inte kör maxupplösning(i mitt fall 1400x1050) så har jag mer eller mindre sorgkanter. I 1280x1024 har jag en ram runtomkring, 60px på sidorna och 13px över och under. Bilden är alltid centrerad, och pixeltätheten på skrivbordet verkar bli högre.

Jag har provat gå tillbaka till en återställningspunkt före det blev så här, utan resultat. Har provat installera om drivrutiner för grafikkortet, även det utan resultat.

Nu har jag slut på ideer, och hoppas därför på hjälp från någon tekniskt bevandrad medlem.
Citera
2009-06-04, 19:21
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Har inträffat ett märkligt problem på min laptop, om jag inte kör maxupplösning(i mitt fall 1400x1050) så har jag mer eller mindre sorgkanter. I 1280x1024 har jag en ram runtomkring, 60px på sidorna och 13px över och under. Bilden är alltid centrerad, och pixeltätheten på skrivbordet verkar bli högre.

Jag har provat gå tillbaka till en återställningspunkt före det blev så här, utan resultat. Har provat installera om drivrutiner för grafikkortet, även det utan resultat.

Nu har jag slut på ideer, och hoppas därför på hjälp från någon tekniskt bevandrad medlem.
Vad är det för grafikkort?
Citera
2009-06-04, 20:08
Medlem
Haecceitys avatar
Mobility Radeon 7500
Citera
2009-06-04, 20:11
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Mobility Radeon 7500
Om du högerklickar skrivbordet > egenskaper > inställningar > avancerat och går till Catalyst-tabben så ska du kunna ändra det där inne någonstans, välj "avancerat" om du får frågan.

Kommer inte ihåg helt vart det var men jag kommer tillbaks till dig. Tror jag har sett detta på ett amerikanskt forum, länkar så fort jag hittar.

Found it! Såg att det gällde en TV iofs, men det skadar ju inte att prova

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1117600
Senast redigerad av cannaBe 2009-06-04 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in