Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
...en liten fråga, som ligger nära ämnet LF.
Många skriver, inte bara här utan även på andra ställen, att man jämfört priser på försäkringar och LF har blivit billigast, men hur är det med innehållet?
Jag jobbar på bank och skadad som man är så satt jag och läste alla villkor och jämförde priser och innehåll, visst, LF har lägst premie och de andra låg lite högre, å andra sidan så var innehållet i de andra försäkringarna märkbart bättre, och det för en inte alltför högre summa i premie. Så vad är viktigast med försäkringar: priset eller innehållet?
För övrigt tycker i alla fall jag att LF sysslar med lite felaktig prissättning i och med återbäringen de har varje år. Kort och gott så betyder det mer eller mindre att du som kund lånar ut pengar till LF varje år helt gratis, tycker jag i alla fall.
Bytade exempelvis från Dina till LF på min bilförsäkring. Dina hade mycket bättre villkor, de har bland de absolut bästa, men jag valde ändå LF. Anledning? Den var att jag fick billigare lösningar på banken eftersom jag har en himla massa saker samlade där. Men det var givetvis ett övervägande men eftersom det inte har hänt något med bilen på 4 år så kände jag att det fick bli LF ändå. Roliga i sammanhanget var att jag två månader efter jag bytt fick en parkeringsskada på bilen

.
Angående återbäringen så rör det inte mig alls. För mig är det bättre att de har lite marginaler under året och för det kan jag avvara 230 riksdaler som jag fick i år, om jag nu inte minns fel. Hela grejen är man aldrig vet på öret vad en vermsamhet drar in i början av året. Skulle vi veta det vore inte aktier så spännande direkt....