2010-11-30, 21:12
Medlem
Min tjej har länsförsäkringar, tycker det mesta verkar väldigt bra. Internetbanken är kanon, bra bemötande osv. Dock har det uppstått ganska stora problem ett par gånger.
- De har som sagt inga kontanter på kontoren, vilket innebar stora problem när hennes kort slutade fungera och inget forex fanns i någon närliggande stad.
- Dom vägrar skicka ut nytt kort till annan adress än folkbokföringsadressen och dom skickar inte utomlands. Hon skulle åka utomlands ett par dagar senare och även folkbokföra sig i det landet vilket så klart blev jäkligt struligt...
Citera
2010-11-30, 23:48
Medlem
belowyous avatar
...en liten fråga, som ligger nära ämnet LF.

Många skriver, inte bara här utan även på andra ställen, att man jämfört priser på försäkringar och LF har blivit billigast, men hur är det med innehållet?

Jag jobbar på bank och skadad som man är så satt jag och läste alla villkor och jämförde priser och innehåll, visst, LF har lägst premie och de andra låg lite högre, å andra sidan så var innehållet i de andra försäkringarna märkbart bättre, och det för en inte alltför högre summa i premie. Så vad är viktigast med försäkringar: priset eller innehållet?

För övrigt tycker i alla fall jag att LF sysslar med lite felaktig prissättning i och med återbäringen de har varje år. Kort och gott så betyder det mer eller mindre att du som kund lånar ut pengar till LF varje år helt gratis, tycker jag i alla fall.
Citera
2010-12-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
...en liten fråga, som ligger nära ämnet LF.

Många skriver, inte bara här utan även på andra ställen, att man jämfört priser på försäkringar och LF har blivit billigast, men hur är det med innehållet?

Jag jobbar på bank och skadad som man är så satt jag och läste alla villkor och jämförde priser och innehåll, visst, LF har lägst premie och de andra låg lite högre, å andra sidan så var innehållet i de andra försäkringarna märkbart bättre, och det för en inte alltför högre summa i premie. Så vad är viktigast med försäkringar: priset eller innehållet?

För övrigt tycker i alla fall jag att LF sysslar med lite felaktig prissättning i och med återbäringen de har varje år. Kort och gott så betyder det mer eller mindre att du som kund lånar ut pengar till LF varje år helt gratis, tycker jag i alla fall.

Bytade exempelvis från Dina till LF på min bilförsäkring. Dina hade mycket bättre villkor, de har bland de absolut bästa, men jag valde ändå LF. Anledning? Den var att jag fick billigare lösningar på banken eftersom jag har en himla massa saker samlade där. Men det var givetvis ett övervägande men eftersom det inte har hänt något med bilen på 4 år så kände jag att det fick bli LF ändå. Roliga i sammanhanget var att jag två månader efter jag bytt fick en parkeringsskada på bilen.

Angående återbäringen så rör det inte mig alls. För mig är det bättre att de har lite marginaler under året och för det kan jag avvara 230 riksdaler som jag fick i år, om jag nu inte minns fel. Hela grejen är man aldrig vet på öret vad en vermsamhet drar in i början av året. Skulle vi veta det vore inte aktier så spännande direkt....
Citera
2010-12-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Ja det är ju mycket bättre att ge bort pengarna till aktieägarna i banken/försäkringsbolaget?

De kan väl inte ligga precis på marginalen eller gå back. Skulle man betala i underskott och få fylla på lite mer i försäkringskostnad om pengarna inte räckte till? =P
Citera
2011-01-01, 20:50
Medlem
gurkan7s avatar
Kan man göra kontantuttag hos forex med leg och kontonummer? Har tappat mitt bankkort nämligen och behöver kontanter
Citera
2011-05-14, 10:42
Medlem
Marxamas avatar
Bumpar tråden lite jag också, istället för att starta en ny.

Hur svårt är det att få bolån från Länsförsäkringar? Räknas topplånet (som dom också verkar villiga att låna ut) in när man ansöker om lånelöfte, eller är det bara bottenlånet?
Har precis fått jobb i Stockholm (snart färdig med skolan, inget fast jobb tidigare, inga betalningsanmärkningar eller så), det gäller ett ettårigt traineeprogram på ett stort välkänt företag, ~25000 i månaden.
Citera
2011-05-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Bumpar tråden lite jag också, istället för att starta en ny.

Hur svårt är det att få bolån från Länsförsäkringar? Räknas topplånet (som dom också verkar villiga att låna ut) in när man ansöker om lånelöfte, eller är det bara bottenlånet?
Har precis fått jobb i Stockholm (snart färdig med skolan, inget fast jobb tidigare, inga betalningsanmärkningar eller så), det gäller ett ettårigt traineeprogram på ett stort välkänt företag, ~25000 i månaden.

Var där för någon vecka sedan, och de räknar inte med topplån, utan de räknar med att du har kontantinsatsen när de gör sin kalkyl.
Citera
2011-12-24, 20:23
Medlem
LF kundservice är trevliga men har inte en jävla aning vad de pratar om de flesta gånger man ringer.

En medelmåttig kund utklassar kundtjänstpersonalen i sakkunnighet om försäkringar och bankärenden.

Det är inte så bra direkt...
Citera
2011-12-25, 13:20
Medlem
Diablo1118s avatar
Ring inte kundtjänst då...

Jag har en personlig bankman som jag ringer och han kan sina saker....
Citera
2011-12-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Ring inte kundtjänst då...

Jag har en personlig bankman som jag ringer och han kan sina saker....

+1

Oavsett bransch så brukar first-line på kundtjänst vara tämligen värdelös.
Citera
2011-12-28, 19:51
Medlem
jag har nyligen öppnat ett konto hos LF ska flytta från SWEDBANK. Jag har bilförsäkring där, hade hemförsäkring men tjejen va med på handels så jag tog bort den eller skulle bort från feb 2012, men bara för att slipa bankkort avgift(jag trode om man har ett tjänst typ bara bilförsäkring det va gratis) jag va tvungen o ha hemförsäkring spar och en till premie eller nåt. Hemfösäknring kostar 600 nånstans men dom sa att bilförsäknring skulle bli 800 kr mindre få se nästa år. dessutom det va inga problem med att få bolån det konstigaste var att efter 15% kontant insats 75skulle bli bottomlån och 10 topplån.. jag var lite förvirrad eftersom det står på nätet att det finns ingen topplån nu för tiden (den 15% kontant insats täcker det) och hela 85% är bottomlån. Jag få se när det e dax o ta lån dom begär fortfarande 10% topp lån jag ska fan byta bank igen.
Citera
2012-01-11, 23:28
Medlem
Har sökt lån hos Swedbank i maj fick topplån med fast jag fick betala in kontantinsats på 15%. Ser ut som att alla banker har det så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in