Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 15:36
  #1
Medlem
wises avatar
Har blivet antagen till en 7.5 hp sommarkurs med fokus på affärsystemet SAP på KTH. Nu lite frågor;

Hur tungt väger kunskaper i SAP hos en framtida arbetsgivare? (naturligtvis större företag som tillämpar systemet) Läser företagsekonomi med sikte på magisterexamen och har redan en kandidat i statsvetenskap så min övriga utbildning är relativt god.

Betygen är nya A-fx skalan så frågan är om jag ska prioritera ett högt betyg eller inte.
Citera
2009-06-04, 15:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Har blivet antagen till en 7.5 hp sommarkurs med fokus på affärsystemet SAP på KTH. Nu lite frågor;

Hur tungt väger kunskaper i SAP hos en framtida arbetsgivare? (naturligtvis större företag som tillämpar systemet) Läser företagsekonomi med sikte på magisterexamen och har redan en kandidat i statsvetenskap så min övriga utbildning är relativt god.

Betygen är nya A-fx skalan så frågan är om jag ska prioritera ett högt betyg eller inte.


SAP= socialdemokratiska arbetare partiet?
Citera
2009-06-04, 15:41
  #3
Medlem
Om det krävs kunskaper i ämnet så ja..

Accenture sysslar med sånt har jag för mig...
Citera
2009-06-04, 15:46
  #4
Medlem
PaulSmiths avatar
Ett av världens största affärssystem. Accenture, IBM, Cap Gemini, etc har alla konsulter inom SAP. De flesta större företag har affärslösningar byggda kring SAP. Så nog är det meriterande...
Citera
2009-06-04, 17:54
  #5
Medlem
Din fråga känns lite svår att svara på när man inte känner dig bättre, så jag delar in den i två:

a) vilken arbetsgivare som helst och oavsett affärsystem lär se det som meriterande - alla ggr! De flesta affärsystem bygger på samma principer. Dessutom kan SAP på företag a se väldigt olik ut företag b pga diverse anpassningar och versioner.

b) Beroende på vad du själv vill jobba med skulle jag lägga olika mkt tid. Men det där kommer ge sig själv, då när kursen börjar lär du ganska snart upptäcka om du är intresserad eller inte.

Är du inte det skulle jag inte lägga tiden - av den enkla anledningen att det är en stor skillnad på operativa erfarenheter och "duktig" på ett affärssystem.

Att du sett det, känner till menyerna och de olika modulerna och dess funktioner etc kommer vara nog för de flesta. Sen gäller de som i a) att de flesta affärsystem kan skilja sig ganska mkt under skalet!

Good luck annars, och bra iniativ
Citera
2009-06-04, 18:01
  #6
Medlem
blåbolls avatar
..skulle tippa på att jämfört med en som inte kan SAP, så har du ca 2-3 veckors försprång, beroende på vilken modul i SAP du kör. Så det är väl ett litet plus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback