2009-06-03, 19:25
Medlem
azerbadjans avatar
Hej, igår så installerade jag ubuntu på en maskin. Har f.ö ubuntu på en annan maskin här också, men. Firefox är slött, javascript-saker på hemsidor hackar som bara den, jag kan inte se med HQ på youtube m.m. Står bara och laddar.. laddar .. laddar.

Sen rent allmänt tycker jag att datorn går lite småslött, inte märkbart men lite grann känns det som att allt inte riktigt hänger med när jag byter fönster.
Jag har ett Intel grafikkort inbyggt i laptopen och jag antar att drivrutinerna installerades automatiskt på detta?

Anyway, skulle väldigt gärna vela få bukt med problemet. Varför kan jag inte se med High Quality i firefox, och varför är allting lite småslött?
Citera
2009-06-03, 19:38
Medlem
panofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azerbadjan
Ja det där var i särklass det sämsta tipset.
Någon annan?

Vad är det för burk du installerat det på?
Citera
2009-06-03, 19:39
Medlem
azerbadjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panofil
Vad är det för burk du installerat det på?

En HP Compaq 6510b Laptop!
Citera
2009-06-03, 22:32
Medlem
Marcel Pagnols avatar
Problemet med din dator har inget med Ubuntu att göra.. kan man säga. Utan mer med Linuxkärnan.
Som du säger/frågar installeras "drivrutinerna" till ditt Intel-kort automatiskt men dom duger knappt att torka exkrementhålet med.
Guide om hur du fixar problemet något så när finns här: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1130582

Rekommendationer från mig är att köra Ubuntu-versionen innan nuvarande, Jaunty, om du vill ha en stabil och pålitlig dator.
Själv kör jag versionen där nya intel-drivers, xorgs och kärnor uppdateras. Var dock medveten om att senaste xorg, intel-drivern och senaste rc8:an av 2.26.30 innebar prestandaförluster för min del.
Senast redigerad av Marcel Pagnol 2009-06-03 kl. 22:35.
Citera
2009-06-04, 20:50
Medlem
azerbadjans avatar
Aja, får leva med lite slöhet då.
Citera
2009-06-05, 20:43
Medlem
Kan tilläggar att firefox är djävligt slött på min ubuntu burk också. Laddade ner Shiretoko, betan till nösta firefox och det gör en enorm skillnad. Tom bättre en betan av Opera 10..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in