2009-06-03, 17:27
Medlem
Hej, jag undrar (vill det inte själv) om det är möjligt att tvinga fram någon form av psyksik sjukdom? Är det möjligt på något sätt att försöka tvinga in något beteende eller tanke sätt som inte är normalt i hjärnan, i så fall, hur?
Tack för svar!

/H
Citera
2009-06-03, 18:36
Avslutad
Jag tror faktiskt ingen vill bli psyksjuk frivilligt, sen är det inte något man precis kan tvinga på sig.
Citera
2009-06-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Jag tror faktiskt ingen vill bli psyksjuk frivilligt, sen är det inte något man precis kan tvinga på sig.
Klart ingen vill bli det, kan bara tänka mig hur svårt man har det med saker och ting.
Men vill ändå veta, någon som har något riktigt bra svar på frågan.. möjligt - omöjligt?
Citera
2009-06-03, 19:40
Medlem
Om man utsätts för väldigt stark psykisk press under lång tid så kan nog något "brista" inom en så att man aldrig blir sig riktigt lik igen. Genom tortyr t.ex. Eller jobb
Citera
2009-06-03, 22:50
Medlem
Glisseurs avatar
J det tror jag definitivt att det är. Stress, jobb och det sociala kan få ens psyke att brista, med andra ord så går du in i väggen. Om du tänker negativa saker hela tiden och ser allt på den mörka sidan så kommer du troligen att få ett sämre liv alternativt bli deprimerad. Men försök dig inte på något sådant, det kommer bara sluta dåligt.
Citera
2009-06-04, 00:38
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJH
Hej, jag undrar (vill det inte själv) om det är möjligt att tvinga fram någon form av psyksik sjukdom? Är det möjligt på något sätt att försöka tvinga in något beteende eller tanke sätt som inte är normalt i hjärnan, i så fall, hur?
Tack för svar!

/H
Det är nog ganska lätt om man använder piller. De flesta psykmediciner rubbar ju balansen mellan olika signalsubstanser. Om man redan har dessa i god balans, torde pillren göra en galen.
Citera
2009-06-04, 08:28
Medlem
Ciphers avatar
Det kan man mycket väl göra. Finns en liknande tråd som startades för ett antal månader sedan, där jag skrev ett antal inlägg om hur man skulle kunna göra.
Citera
2009-06-04, 18:54
Medlem
Cirkuslivets avatar
trippa på svamp funkar lovar jag
Citera
2009-06-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är nog ganska lätt om man använder piller. De flesta psykmediciner rubbar ju balansen mellan olika signalsubstanser. Om man redan har dessa i god balans, torde pillren göra en galen.
Nej så är det nog inte. Du blir inte galen av att äta tex antipsykotiska mediciner, förmodligen bara mest trött.

Det enklaste sättet att framkalla psykisk sjukdom borde väl vara att hålla sig vaken..
Citera
2009-06-05, 12:30
Medlem
Lifelovers avatar
Vad jag hört så skall ett antal (ca 3 kanske?) svåra traumatiska upplevelser öka risken för psykisk sjukdom markant. Låter kanske uppenbart, men om man vill få rejäla psykiska problem så ska man nog utsätta sig för riktigt hemska saker som att mörda någon och göra hemska saker med personen.

Vad jag uppfattade det som av personen som pratade om det där var att om en person råkar ut för dödsfall av nära och kära kort inpå varandra så skall det vara svårt att fortsätta vara frisk efter det (undantaget depression då det är relativt lätt att dra på sig).
Citera
2009-06-05, 13:16
Medlem
Ciphers avatar
Man kan börja äta medicin emot Parkinsons sjukdom. Höga doser av det borde vara det absolut säkraste sättet att bli sjuk. Jag skulle bli ganska förvånad om en frisk människa inte blev psykotisk efter en kortare tid, och möjligtvis sedan även utvecklade schizofreni, om man fortsatte.
Citera
2009-06-06, 01:57
Medlem
Har du schizofreni i släkten? Börja röka mycket cannabis, med betoning på mycket!
Psykedeliska svampar och LSD lär fungera bra också!

Håll dig också vaken i 4-5 dygn, vilket är gränsen för hjärnans vakenhet utan skada, sen börjar psykiska sjukdomar ploppa runt i dig som könssjukdomar på ett baltluder

Kan säga att vakenheten lär fungera, jag satt vaken i 92 timmar, de sista två satt jag och smekte mig på låren sakta men säkert och pratade med mig själv.. Jag hallucinerade då om att jag satt med en bebis som inte ville sluta skrika..

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in