Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-03, 15:15
Medlem
När jag trycker igång datorn så kommer det upp att "Windows kunde inte startas.". Då finns det ett alternativ som heter "Starta Windows med senast fungerande inställningar.". När jag trycker på det, så bara slocknar skärmen och inget mer händer.

Sen finns det felsäkert läge också; det jag använder nu.

Jag testade att göra en systemåterställning till den 1a Juni, då allt fungerade hyfsat. Det hjälpte inte.

Tips på vad jag kan göra?
Citera
2009-06-03, 15:23
Medlem
cannaBes avatar
Står det bara "Windows kunde inte startas" ?

Använd gärna mallen i min signatur så det blir lite lättare att veta vad du har för nåt och vilka förutsättningar du har.
Citera
2009-06-03, 16:11
Medlem
Nej. Det står det där som det brukar stå med felsäkert läge o s v.

Ska fixa de där mallarna.
Citera
2009-06-03, 16:54
Medlem
Pröva kör memtest från diskett.
Citera
2009-06-03, 18:16
Medlem
HELLVETE nu går datorn inte igång över huvud taget. När jag försöker starta datorn så piper det bara tre gånger. En längre signal och sen tre kortare.

Kan det vara så att hårdisken kraschat? Satana jag som har sjuukt viktigt material på datorn.
Citera
2009-06-03, 20:32
Medlem
GGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
HELLVETE nu går datorn inte igång över huvud taget. När jag försöker starta datorn så piper det bara tre gånger. En längre signal och sen tre kortare.

Kan det vara så att hårdisken kraschat? Satana jag som har sjuukt viktigt material på datorn.

Du borde kunna få ut det som låg på hårdisken igen. Tror det finns program för det.
Citera
2009-06-03, 20:39
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Pröva kör memtest från diskett.
Japp, låter som det är minnena som strular.
Citera
2009-06-03, 20:56
Medlem
Hur kör man memtest från diskett ifall inte datorn ens går igång?
Citera
2009-06-03, 22:53
Medlem
pirates avatar
Jag tycker mig det låter som om aggregatet har gått, kolla ifall fläkten går igång och ifall den gör det så är det med största sannolikhet moderkortet i så fall.
Citera
2009-06-04, 00:35
Medlem
kh31d4rs avatar
skulle kunna vara grafikkortet åxå... kolla manualen för moderkortet vad pipkombinationen du får när du startar datorn betyder.
Citera
2009-06-04, 22:01
Medlem
Ta ut ditt grafikkort ur datorn, testa starta den -> Får du grön pwr led då så är ditt grafikkort knas.

Testa även att reseata dina RAM minnen, hjälper inte det så ta ut alla minnen och se om du får en annan färg på din pwr led.
De ljuden du hör är mest troligt minnena som inte sitter i till 100%, testa att köra datorn på ett minne i taget om strömknappen är grön el vad din standard färg må vara!

//Talth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in