2009-06-03, 14:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen ett av dessa numera preskriberade fall som också har blivit litet omskrivna.

Den 24 juni 1977 påträffades 55-årige Robert Lundmark ihjälslagen på ett ungkarlshotell i Skellefteå. Detta kan ev. ha varit ett dråp.

Är det någon annan som har ytterligare information ang. detta fall att dela med sig?
Citera
2009-06-03, 15:23
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Återigen ett av dessa numera preskriberade fall som också har blivit litet omskrivna.

Den 24 juni 1977 påträffades 55-årige Robert Lundmark ihjälslagen på ett ungkarlshotell i Skellefteå. Detta kan ev. ha varit ett dråp.

Är det någon annan som har ytterligare information ang. detta fall att dela med sig?

vadå eventuellt ett dråp? lite svårt att ta livet av sej genom att slå ihjäl sej själv

var låg detta ungkarlshotell?
Citera
2009-06-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
vadå eventuellt ett dråp? lite svårt att ta livet av sej genom att slå ihjäl sej själv

Med dråp menas att man tar livet av en annan person, men att det inte var planerat, utan hände i samband med ett urspårat gräl eller liknande.

Framgår av trådstarten att ungkarlshotellet låg i Skellefteå, men du kanske ville ha en mer detaljerad plats än så?
Citera
2009-06-03, 16:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel

Ja denne man blev ihjälslagen! Antingen var detta ett dråp eller ett mord!

Förstår inte vad du menar?
Citera
2009-06-03, 16:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dåligt med uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Med dråp menas att man tar livet av en annan person, men att det inte var planerat, utan hände i samband med ett urspårat gräl eller liknande.

Framgår av trådstarten att ungkarlshotellet låg i Skellefteå, men du kanske ville ha en mer detaljerad plats än så?

Tyvärr vet jag inte var någonstans i Skellefteå detta ungkarlshotell låg?
Citera
2009-06-03, 16:44
Medlem
Citat:
Tyvärr vet jag inte var någonstans i Skellefteå detta ungkarlshotell låg?

Har full förståelse för det, mitt inlägg var mest menas som ett svar till arch_angel som frågade var hotellet låg fast du hade skrivit det i trådstarten.
Citera
2009-06-03, 16:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Har full förståelse för det, mitt inlägg var mest menas som ett svar till arch_angel som frågade var hotellet låg fast du hade skrivit det i trådstarten.

Ja jag förstod mycket väl vad du menade. Det var ju arch_angel som undrade över var detta ungkarlshotell låg. Jag önskar att jag hade ett svar att avge men tyvärr inte.
Citera
2009-06-20, 18:35
Medlem
Blinklisas avatar
Det låg på Älvsbacka....

Tar jag inte helt fel så tror jag att det är studentrum där nu.

Det hade ju ett smeknamn i folkmun men tyvärr så går det inte att spotta ut, ligger längst bak på tungan.

Staregatan 2 ligger det på i alla fall
Citera
2009-06-20, 18:50
Medlem
Blinklisas avatar
Nu kom det....

GLÄNTAN - staregatan 2
Citera
2009-06-20, 19:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gläntan på Älvbacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Blinklisa
Tar jag inte helt fel så tror jag att det är studentrum där nu.

Det hade ju ett smeknamn i folkmun men tyvärr så går det inte att spotta ut, ligger längst bak på tungan.

Staregatan 2 ligger det på i alla fall

Stort tack för info var detta ungkarlshotell låg i Skellefteå, Blinklisa.

Jaså det har blivit studentrum av ungkarlshotellet.
Citera
2010-06-01, 16:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Veckans Brott nr. 6/1985.

Sidan 10. Artikeln skriven av Tom Bergh och ingick i artikelserien "En mördare går lös. Olösta svenska fall."

"Mordet i Skellefteå 1977."

"Det slutna rummet."

"Vem var det som tog livet av Rupert Lundmark på hans rum på ungkarlshärbärget Gläntan i Skellefteå natten mot midsommarafton 1977?"

"Hur gick mordet till."

"Mystiken kring mordet är fortfarande tät. Det är snart åtta år sedan Rupert Lundmark mördades. Men kriminalpolisen i Skellefteå är fortfarande förbryllad över hur mordet har gått till.

Fallet är fortfarande olöst och blir preskriberat år 2002. Polisen har haft utomordentliga svårigheter att komma mördaren på spåren. Det är lätt att förstå varför.

Dörrarna var låsta i inackorderingshemmets port. Ingen av de tolv övriga hyresgästerna eller personalen hade hört någonting anmärkningsvärt under natten."

"Hemsk upptäckt."

"Har mördaren smugit sig in ostörd och tagit livet av Rupert Lundmark utan att ha blivit sedd? Eller fanns han redan i huset när porten låstes?

Det var en annan hyresgäst på Gläntan som fann den döda kroppen, gjorde den hemska upptäckten. Klockan var halv fyra på midsommaraftonens morgon när han gick in till sin kamrat Rupert för att låna lite kaffe.

Spaningarna intensifierades efter gärningsmannen. Tre män från Riksmordskommissionen i Stockholm kopplades bland annat in på fallet. Men mördaren går fortfarande fri."

Rupert Lundmark var 55 år när han mördades.
Citera
2010-06-01, 21:06
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Rupert Lundmark var 55 år när han mördades.
Trådrubriken bör ändras från "Robert" till "Rupert".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in