2009-06-02, 21:07
Medlem
LaRues avatar
Snälla kan någon förklara för mig varför man ska rösta på PP? Jag fattar inte, det enda dom står för anonymitet på internet. Vi säger att dom tar 2 mandat i Eu-valet, men mer än 90% av den tiden kommer ju att gå åt att snacka om andra frågor än internet. Jag tycker att om man ska rösta så ska man rösta på ett parti som har mer än 1 åsikt.
Citera
2009-06-02, 21:08
Medlem
zebagos avatar
Vadå bara anonymitet? De vill ändra på Sveriges upphovsrättsfrågor också. Mer än det, läs själv på deras hemsida innan du startar en tråd dom det... -.-"
Citera
Medlem
SwizZers avatar
läs på deras hemsida så får du veta lite mer

Just nu är IT väldigt viktigt i världen och där har PP dom bästa åsikterna tkr jag!
Citera
Medlem
NashuaMoments avatar
Har du missat de 10000 andra trådarna om PP?
Citera
2009-06-02, 21:09
Medlem
jcm900mods avatar
Lite OT
Men vad hade du tänkt och rösta på då?
Citera
2009-06-02, 21:14
Medlem
paints avatar
PP är ett fåfrågeparti. Tycker du att deras enda fråga är så pass principiellt viktig att den borde få din röst så är det klart att du skall rösta på dem. Även om det totalt inte räcker för att komma in någonstans så är det ett ställningstagande som sänder signaler till de etablerade partierna. Det är just detta som är fördelen med enfrågepartier.

Min personliga åsikt är att det är bättre att lägga sin röst aktivt på ett enfrågeparti än att skippa att rösta eller slentrianmässigt lägga sin röst på något parti eftersom man "alltid röstat på dem" eller ännu värre "för att pappa och mamma alltid röstat på dem".

Kolla deras hemsida. Det tar inte lång tid att läsa igenom åsikterna men det är intressanta ställningstaganden.
Citera
2009-06-02, 21:15
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
Lite OT
Men vad hade du tänkt och rösta på då?
Jag har tänkt att rösta på Moderaterna.
Men jag vänder mig till er kära Fb:are för om man går in på PP:s hemsida så kommer allt att vara vinklat åt deras håll.
Citera
2009-06-02, 21:17
Medlem
paints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Jag har tänkt att rösta på Moderaterna.
Men jag vänder mig till er kära Fb:are för om man går in på PP:s hemsida så kommer allt att vara vinklat åt deras håll.

...eller ÄNNU värre, "för att någon på FB sagt åt mig hur jag skall rösta".
Citera
2009-06-02, 21:20
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paint
...eller ÄNNU värre, "för att någon på FB sagt åt mig hur jag skall rösta".
Hahaha, Aaa förvisso :P Men om vi säger så här (gick faktiskt in på hemsidan och kollade) ett företag tar patent på en vara och sen kommer någon och kopierar den, är det rätt?
Citera
2009-06-02, 21:23
Medlem
SwizZers avatar
ush moderaterna har "gjort" det dom kan, blev sverige bättre för dom blev valda? nooope
Citera
2009-06-02, 21:25
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizZer
ush moderaterna har "gjort" det dom kan, blev sverige bättre för dom blev valda? nooope
Men skulle Sverige bli bättre om PP skulle ha varit vid makten? Eller än värre Socialdemokraterna...
Citera
2009-06-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Hahaha, Aaa förvisso :P Men om vi säger så här (gick faktiskt in på hemsidan och kollade) ett företag tar patent på en vara och sen kommer någon och kopierar den, är det rätt?

När ång-motorn blev patenterad tog det 20 år innan något hände, han som tog patent fick payback på sin uppfinning på 2år. Vilken nytta hade mänskligheten av de där sista 18 åren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in