Hej alla!
Jag har Vista 32 he, och har på senare tid börjat på vissa problem, som jag först trodde var Google Chrome-relaterade, varför jag ställt en del frågor i den tråden, men nu har jag insett att problemet är större än så.
Jag har Avira Professional, men använder Windows brandväggen efter att ha bråkat för mycket med Aviras. Jag har också trådlöst nätverk med en D-link dir 655.
Till problemet:
Förr hände det då och då att jag tappade internetanslutningen. Den gick ned till ett minimum (jag sitter på 10mb, och när testar när vista är nöjd och glad får jag ut cirka 9 ner och 7 upp). Nu händer det precis hela tiden. Förutom i Explorer!
Safari 4 går inte att använda när internet går ner, Firefox 3.010 går inte att använda, Chrome 2 går inte att använda, och utorrent funkar inte. Men Internet explorer fungerar hur bra som helst. Hur kan det komma sig??
Jag kan också säga att när dessa dippar kommer så fryser Chrome ihop helt, men jag antar att det beror på att det inte är så stabilt än?
Är det någon som sitter inne på kunskapen om vad som händer? Och som kan dela med sig av sin kunskap?
Tack!
EDIT: Jag har den senaste fitmwaren på routern, ett uppdaterat vista, och de senaste drivrutinerna för mitt NIC.