2009-06-02, 14:29
Medlem
Hej!
Jag undrar om det är någon här som specifikt vet vad olika flytt firmor i Göteborg tar för priser när det gäller flyttningar. Funderar på att flytta upp till Falun, och skulle behöva kolla lite priser och sådant..
ciao
Citera
2009-06-02, 14:44
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plentunia
Hej!
Jag undrar om det är någon här som specifikt vet vad olika flytt firmor i Göteborg tar för priser när det gäller flyttningar. Funderar på att flytta upp till Falun, och skulle behöva kolla lite priser och sådant..
ciao

Det ar fullstandigt omojligt att svara pa utan att veta nagonting mer an att du ska flytta fran Goteborg till Falun. Det handlar helt och hallet om hur manga kubik du ska ta med dig och aven smasaker som om det ar fran en enplansvilla dar man kan backa in bilen anda till dorren eller fran sex vaningar utan hiss...

Kolla i telefonkatalogen eller pa natet (Kungsholms har jag for mig finns aven i Goteborg och de kor over hela landet, fast de kanske blev uppkopta, horde nagot om det) och ring runt bland olika firmor. Be dem komma forbi och ge en offert, det tar inte manga minutrar och ar gratis, pa sa satt kan du jamfora priser ocksa.

Lycka till med flytten!
Citera
2009-06-02, 14:49
Medlem
Kostar det ingenting att de kommer hem till en och ger en "bedömning" så att säga? Det vore ju toppen i sådana fall.

Nej, jag tänkte kanske att det fanns någon här som har flyttat ungefär det avstånd som det handlar om mellan Göteborg - Falun, men du har säkert rätt i det du säger. Att det är omöjligt att veta.
Citera
2009-06-02, 15:49
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plentunia
Kostar det ingenting att de kommer hem till en och ger en "bedömning" så att säga? Det vore ju toppen i sådana fall.

Nej, jag tänkte kanske att det fanns någon här som har flyttat ungefär det avstånd som det handlar om mellan Göteborg - Falun, men du har säkert rätt i det du säger. Att det är omöjligt att veta.

Det handlar valdigt lite om avstand nar det galler kostnader for flytt inom rimliga granser... Visst blir det nagot dyrare an att flytta inom staden, men slutligen handlar det ju om hur lang tid det tar att packa i och packa ur bilen, samt hur mycket det ar som ska med och om du behover det direkt eller inte.

Om du t ex bara har tio kubik och inte behover det direkt sa kan de ju komma och hamta upp det och sen lamna av det i Falun en vecka senare nar de fyllt en bil som kommer kora forbi, och da blir det ju genast mycket billigare an om du har 40 kubik som du vill ha pa en gang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in