Tänkte köpa in en bänk+ställning så att jag kan köra lite bänkpress hemma mellan varven.
Provade att beställa en Abdica http://www.abilica-online.dk/images/varer/69_stor.jpg för ett par veckor sedan, men den var så usel att den har fått åka tillbaks igen. Problemet med den var att den var helt obalanserad, för hög, samt att det saknades delar vid beställning..
Bara slå till med några hantlar så kommer du långt.
kanske runtt 8, 13, 16, 21, 28, 32, 40. Då har du ett bra set som ger uppvärmning och lite tyngd för att pressa ordentligt. och skulle du nu inte behöva alla tyngder så köper du ju det du behöver bara och köper till fler senare.
Samt du kan köra många övningar, varför låsa sig till bänk ifall du nu ändå ska träna hemma. Självklart köper du en vanlig ställbar bänk också.
Det bästa är att kolla blocket mm för att hitta bra grejer!
Visst kan du köpa hantal på t.ex. Jula men det är ingen vidare kvalitet på dom prylarna. Händer ju att gym kursar och grejerna säljs ut
Stång har jag och vikter upp till 100kg - det räcker nog ett år iaf.
Hantlar har jag också, upp till 30kg, räcker ett tag det med.
Ser ut att vara en fin ställning det där, tackar för tipset!
Det där är inte bra grejer... Bättre å köpa separat bänk och separat skivstångsupplägg så att du kan köra knäböj också. Du vill väl inte se ut som en discobyggare hoppas jag?
Det där är inte bra grejer... Bättre å köpa separat bänk och separat skivstångsupplägg så att du kan köra knäböj också. Du vill väl inte se ut som en discobyggare hoppas jag?
Det ser ut att vara i samma klass som de han länkade till iaf. Men visst är det så att det är bättre med separat, men det är också betydligt dyrare.
Jag och en polare ska köpa en styrkelyftsbänkpress till vårt gym och undrar om någon som vet var man kan få tag på en begagnad och billig? Har bara hittat helt nya för 20,000...
Jag och en polare ska köpa en styrkelyftsbänkpress till vårt gym och undrar om någon som vet var man kan få tag på en begagnad och billig? Har bara hittat helt nya för 20,000...
Tyvärr är vi inte speciellt händiga, har ingen en svetts och känner ingen som skulle vilja ta på sig det uppdraget, känns smidigare att köpa en begagnad bänk.