Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-02, 05:48
Medlem
Har ett störigt problem
När jag öppnar utorrent segas internet uppkopplingen ner till ~1% kapacitet.
20 sekunder efter jag har stängt utorrent går det upp till normal flyt.

Har 2-4 torrents igång och nedladdningshastigheten är irrelevant för problemet.

What to do. Tanka senaste uppdateringen av uttorent? sluta ladda ner?
Någon som haft samma problem och löst det får hjärna ge en hjälpande hand

edit. hittat tråden jag borde skrivit i istället https://www.flashback.org/showthread.php?t=615009
men problemet kvarstår efter de tips i tråden
Senast redigerad av Shuvel 2009-06-02 kl. 06:02.
Citera
2009-06-02, 09:05
Medlem
cannaBes avatar
Provat att byta porten för uploaden? Kika om det blir någon skillnad, kanske används den porten av något annat redan.
Citera
2009-06-02, 19:17
Medlem
Citat:
använder du NOD32 så lägg till utorrent på nod32s "ignore list" finns under setup -> webacces protection -> http -> webbrowers (det ska vara ett kryss framför utorrent, inte en bock)
Citat:
Try lowering net.max_halfopen to 4 (Can be found in Preferences > Advanced)
vad jag hittat. funkar någorlunda nu, inte som förr. lite fucked då det funkade perfekt för några dagar sedan.

Om fler har problemet så kanske detta funkar
Citera
2009-06-02, 19:30
Medlem
Har du några andra fildelningsprogram igång (dc, kazaa,...) som gör att det kan bli konflikter?

Vad sitter du på för uppkoppling? Tänker främst på uppladdningshastigheten.

Provat att sätta limit på uploaden på 90% av max UL i uTorrent?

Testat att installera om uTorrent för att se om det fortfarande strular?
Citera
2009-06-04, 15:51
Medlem
bluka94s avatar
Använder du NOD32 så lägg till utorrent på nod32s "ignore list" finns under setup -> webacces protection -> h€ttp -> webbrowers (det ska vara ett kryss framför utorrent, inte en bock)

Detta hjälpte mig. Jag höll på att bli tokig på felet. Nu är allt som vanligt. Det går att surfa normalt och µTorrent fungerar OK.
Annars var jag tvungen att t.o.m starta om datorn för att kunna surfa även efter att ha stängt av klienten.
Får la se hur länge det håller i sig.
Citera
2009-06-05, 14:49
Medlem
Det funkar ok nu.
De två tipsen jag skrev i tidigare post borde funka för alla som har samma problem.

Om man har något annat virusprogram än nod32 så borde liknande inställningar kunna ändras.

Tror det handlar om att virusskyddet automatiskt ändrar inställningar när det blir uppdaterat.
Alltså varför det helt plötsligt utan att jag ändrat något börjar gå segt utan att jag själv ändrat något. Lika för de flesta som har/haft problemet.
Men det är ju såklart bara gissningar. Pallar inte rota vidare när det väl funkar =P

Hoppas att folk kunnat bli hjälpta av tråden iom att den var meningslös då det finns i princip exakt lika trådar på flashback. Misslyckades med resultat för sökningen innan jag startade. Och det komiska är att nästan exakt samma topic använts :P

peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in