Vista rullar på som det ska på min bärbara.
OS X rullar på som det ska på min macbook.
Linux Mint rullar på som det ska på min stationära.
Det MS *borde* jobba med lite mer är att bygga sina GUI mer logiskt. OS X känns mer logiskt. LinuxMint känns inte ett dugg logiskt, men kul
EN sak som är slående är vilken kraft Vista behöver för att kännas lika rappt som OS X eller Mint (med CompizFusion)som klarar detta med betydligt mindre kraftfull hårdvara.
Jag har min mac att jobba på. Sitta i Office, photoshop, knacka webb och java. Där går den oerhört stabilt. Vistaburken spelar jag mestadels på. Den känns lite "svajigare" tycker jag... Inget som man direkt kan ta på, men man kanske kan säja såhär: OM den skulle få en BSOD skulle jag inte bli förvånad. Om min mac skulle hänga sig skulle jag bli *riktigt* förvånad.
Linux gör jag inget vettigt med, mer än att jag leker med det. Den kraschar titt som tätt för att jag gör fel. Det gör inget eftersom jag håller på att lära mig, just. Tanken är att sätta upp en lamp-server så småningom.
I övrigt håller jag med tidigare talare; OM man installerar daemontools toolbar, google toolbar, xtrakool toolbar, another toolbar och sen trycker in style xp samt lite andra "balla" program så är det ju inte så jäkla konstigt att windows hänger sig...