Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-02, 15:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd rensad pga orelevanta inlägg //Mod
Citera
2009-06-02, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Många tycker t ex att Vista är världens sämsta operativsystem, men själv gillar jag det mer än XP

Vista ÄR världens sämsta operativsystem, det är till och med värre än Win 95 som var en katastrof när det kom.

Denna video säger allt: http://www.youtube.com/watch?v=zFx62_Iadjg&feature=related
Citera
2009-06-02, 17:57
Medlem
Von0bens avatar
Jag har aldrig upplevt problem med Vista. Tvärtom tycker jag att det har förbättrat en hel del från Windows XP, gillar själv den nya utforskaren och förbättrade säkerheten och systemunderhållet, och har inte märkt av några buggar eller fel.

Det tar lite onödigt kraft av systemet, det är snat, men har man en modern dator med bra med minne och processorkraft ser jag ingen anledning att INTE ha Vista. Men på en äldre dator funkar nog XP bättre.

Men jag spelar som sagt inte så många spel, det kanske är där man får problem?
Citera
2009-06-02, 19:19
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Vista ÄR världens sämsta operativsystem, det är till och med värre än Win 95 som var en katastrof när det kom.

Denna video säger allt: http://www.youtube.com/watch?v=zFx62_Iadjg&feature=related
Den videon är fake, det är uppenbart. Windows 95 var definitivt inte buggfri, men den var väldigt populär. Jag tror nog mest på att du har ditt Microsoft-hat medfött, troll. Jag skulle gärna vilja höra några riktiga argument från din sida som stödjer att Vista verkligen suger så mycket som du säger.
Citera
2009-06-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Vad snackar du om!? Så länge du inte installerar några program, spel eller surfar på internet med din windoze-dator är den oftast väldigt stabil där den står. Då helst gärna avslagen och med kontakten utdragen. Annars kan du ju gå in på apple.se och göra en beställning som kommer du efter några veckor med din nya dator förstå varför Vi macanvändare tycker så synd om de stackar Windowsanvändarna.

Hur lätt är det för Microsoft att skräddarsy en dator som det finns hundratals olika delar inom varje kategori? Det är där dina extra tusenlappar går till när du införskaffar en Mac-dator.

Är själv Windows-användare och tycker att Vista fungerar oförskämt bra på min stationära dator. På laptopen däremot så är det en annan sak lustigt nog. Det kan hända lite konstiga saker ibland med att program hänger sig osv. Är det så farligt egentligen? Visst, det skapar irritation. Men sen har du ett operativsystem som stödjer större delen av programmen som finns att tillgå på marknaden. Alla spel är i princip gjorda för att spela på en Windows-dator.

Ska kanske tillägga att jag är sugen på en Mac-dator för det är ett bra komplement till en Windows-dator
Citera
2009-06-03, 05:40
Medlem
SparTyres avatar
Citat:

Jämnför den videon med denna: http://www.youtube.com/watch?v=RgriTO8UHvs&feature=related.
Citera
2009-06-03, 08:41
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

Jag har nog aldrig fått "blåskärm" sen windows95-98-tiden faktiskt.

Sedan är videon en fejk, den är som nån annan påpekade inspirerade av en gammal upplysningsfilm från typ windows98.
Citera
2009-06-03, 09:18
Moderator
Falukropps avatar
Får man inte Windows XP att fungera bra så är det frågan om handhavandefel. Men så är det väl med det mesta, det är få grejer av det lite mer tekniskt orienterade slaget som funkar bra i händerna på en kludderöv.
Har absolut inga problem alls med det, det har med ett enda undantag funkat klockrent alla år sedan jag började använda det strax efter SP1-releasen.

Undantaget var när jag körde några diskar på en ATA100-controller som fick hela datorn att frysa tidvis när det blev för mycket I/O. Det verkade handla om problem med hur Windows hanterade drivern snarare än drivern/hårdvaran i sig.

Tidigare versioner av Windows och Vista är väl inga höjdare direkt, men med XP har MS faktiskt lyckats, vad man än tycker om företaget som sådant och deras affärsetik.
Citera
2009-06-03, 09:36
Medlem
High.Voltages avatar
Just nu funkar Vista kalas enligt mig =/ Förstår inte vad allt gnäll handlar om? Har ni ens provat Vista med alla senaste uppdateringar och en relativt modern dator? Det funkar ju faktist prima då.
Citera
2009-06-03, 09:42
Medlem
BigFatCones avatar
jag var ruskigt mycket emot windows xp jag vet inte hur länge men efter att ha levt med det i ett par år måste jag säga att det faktiskt fungerar riktigt jävla bra, otroligt nog är det helt stabilt och fungerar precis som det ska (som jag vill mao).. jag har inte heller några problem med mitt xbox 360..

seriöst, det är hårdvara och mjukvara vi pratar om här, att nånting skulle funka till 100 % hela tiden känns inte särskilt troligt faktiskt..
Citera
2009-06-03, 11:06
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage
Just nu funkar Vista kalas enligt mig =/ Förstår inte vad allt gnäll handlar om? Har ni ens provat Vista med alla senaste uppdateringar och en relativt modern dator? Det funkar ju faktist prima då.
Helt riktigt. Alla system fungerar mer eller mindre kalas om man kan hantera dem rätt och inte lägger in så mycket dåligt gjorda program och drivrutiner. Men det tänker aldrig pöbeln på, då är allt M$ fel.
Vista hade aldrig släppts om det inte vore ett stabilt och pålitligt system - det är allsköns tillbehör som ställer till det.
Citera
2009-06-03, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage

Har provat Vista på min nya dator med Intel Core2 quad och 2gb ram. Efter en jävla massa strul med aktivering som inte fungerade och slutade med att Vista fuckade upp datorn totalt så den varken gick att starta eller formatera om så installerade jag xp istället och datorn blev fan så mycket snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in