2009-06-01, 14:37
Medlem
nacka_s avatar
Jag tar examen i sommar och har nu bott i korridor i tre år, vilket jag älskat! vi har haft varsin lägenhet med en kokvrå, badrum och rum ca 24kvm.

tänkte höra om det finns någon som vet var man kan hitta ett sådant boende i sthlm? det ska finnas någon form av allrum/gemensamt kök och små lägenheter för de boende. antingen bostadsrätt eller hyra. dock kommer jag inte att plugga under tiden, så en studentbostad kanske jag inte kan få tag på...?
Citera
2009-06-01, 14:49
Medlem
Snövits avatar
Det brukar inte kallas korridorsboende när man inte längre studerar det brukar benämnas som kollektiv då men jag vet inte hur vanligt där är numera. Gå ihop några polare och hyr en villa eller större lägenhet.
Citera
2009-06-01, 15:29
Medlem
flipsters avatar
Det finns kollektivt boende i Sthlm; kolla på nätet och Blocket. Eller gör som Snövit skriver; gå ihop några stycken.

SSSB finns också, men de är till för studenter (som tar poäng i Sthlm).
Citera
2009-06-01, 16:50
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka_
Jag tar examen i sommar och har nu bott i korridor i tre år, vilket jag älskat! vi har haft varsin lägenhet med en kokvrå, badrum och rum ca 24kvm.

tänkte höra om det finns någon som vet var man kan hitta ett sådant boende i sthlm? det ska finnas någon form av allrum/gemensamt kök och små lägenheter för de boende. antingen bostadsrätt eller hyra. dock kommer jag inte att plugga under tiden, så en studentbostad kanske jag inte kan få tag på...?
Om du ska bo i studentkorridor är det ju självklart att du måste studera för att få bo där

Tror knappast att det är samma känsla att bo "kollektivt" som att bo i studentkorridor.
Citera
2009-06-01, 17:04
Medlem
Vad pluggade du tidigare? Läs någon blajkurs (möjligen på distans), dra in lite pengar från CSN i studiepeng och på billigt i studentbostad.

Som civilingenjör kan man t.ex. läsa matteprogrammet på SU.
Citera
2009-06-02, 00:18
Medlem
nacka_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det brukar inte kallas korridorsboende när man inte längre studerar det brukar benämnas som kollektiv då men jag vet inte hur vanligt där är numera. Gå ihop några polare och hyr en villa eller större lägenhet.
det är inte riktigt något alternativ just nu.. tänkte för i staden där jag pluggat har dom gjort om många studentlägenheter till "första gångs boenden" dvs. lägenheter för vanligtvis folk under 25 bast som ska flytta ut från hemmet, om en sådan skulle finnas att köpa vore kanon och därför tänkte jag om någon visste områden där sådant kan finnas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in