2009-06-01, 14:57
Medlem
Planetarys avatar
Så går det om man köper den sörjan! Heinz ska det vara
Citera
2009-06-01, 19:34
Bannlyst
Det är helt klart ditt eget fel som köpte Felix.
Citera
2009-06-01, 19:47
Bannlyst
Idiot. .. Jag fick en psykadelisk svamp i min ketchup, jag ringde och sa att jag var väldigt anti mot just droger och sa att mitt projekt om att jag ALDRIG skulle ta något knark gick åt skogen, därför fick jag ut ca 6000kr Mycket effektivt lite extra kosing då det aldrig fanns någon svamp i min ketchup.
Citera
2009-06-01, 20:19
Medlem
Funkar verkligen att ringa och klaga, man kan ju omöjligt bevisa att man inte själv lagt den där
Citera
2009-06-01, 20:50
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Funkar verkligen att ringa och klaga, man kan ju omöjligt bevisa att man inte själv lagt den där

Men då kan man hota med att gå till pressen, så mjuknar dom garanterat, dessutom verkar ju aftonbladet och kvällsposten tro på all skit!
Citera
2009-06-01, 20:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Om det satt en oblat/försegling under korken på flaskan så kommer föremålet troligtvis från någon maskin i fabriken normalt ska sådant upptäckas i fabrikens kontrollsystem men emellanåt så slipper det igenom saker.

Kontakta Felix konsumentkontakt vänta dig inte guld och gröna skogar men ersättning kommer du att få, förmodligen värdekuponger på Felixprodukter.

Personer som springer till aftonhoran så fort det är något får knappast mer i kompensation möjligtvis om tidningen betalar något då.
Citera
2009-06-01, 21:05
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om det satt en oblat/försegling under korken på flaskan så kommer föremålet troligtvis från någon maskin i fabriken normalt ska sådant upptäckas i fabrikens kontrollsystem men emellanåt så slipper det igenom saker.

Kontakta Felix konsumentkontakt vänta dig inte guld och gröna skogar men ersättning kommer du att få, förmodligen värdekuponger på Felixprodukter.

Personer som springer till aftonhoran så fort det är något får knappast mer i kompensation möjligtvis om tidningen betalar något då.

Jag menade att han kunde hota med det om de vägrar ge han ersättning. Men visst får han ersättning. Jag köpte Findus färdigrätter, blev missnöjd för jag inte blev mätt och frågade om de var tänkta för vuxna personer. De skickade tio kuponger på färdigrätter
Citera
2009-06-01, 21:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Jag menade att han kunde hota med det om de vägrar ge han ersättning. Men visst får han ersättning. Jag köpte Findus färdigrätter, blev missnöjd för jag inte blev mätt och frågade om de var tänkta för vuxna personer. De skickade tio kuponger på färdigrätter
Jag syftade inte på enbart dig...

Och till TS de kommer inte att misstro dig, det är större risk att de gör om du börjar hota med kvällspressen.

Jag har ofta kontaktat företag när jag varit missnöjd med varor och man får ersättning.

Metall och glas i matprodukter är inte trevligt och man kan alltid bre på med "tänk om jag hade svalt föremålet" osv.
Citera
2009-06-01, 22:11
Medlem
Mailade de runt 11 tiden imorse och skrev att jag var väldigt upprörd och frågade ifall de tyckte att jag bör söka upp läkare för en undersökning om jag kan ha blivit påvärkad på något sätt. Att jag är väldigt rädd om min hälsa osv, hotade ingenting om att gå till pressen eller liknande, bad bara att de skulle höra av sig såfort som möjligt.. Ringde senare på eftermiddagen eftersom jag inte fått något mail än, men då hade de stängt för dagen. Kommer inget mail imorgon förmiddag får jag ringa upp igen.. Återkommer därefter med vad som hänt =
Citera
2009-06-02, 11:12
Medlem
Är det kanske värt att maila aftonbladet/expressen och kolla om det kan vara värt att avslöja till dom? Vart skall man maila isåfall, har inte hittat någon adress :s
Citera
2009-06-02, 11:23
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahees
Är det kanske värt att maila aftonbladet/expressen och kolla om det kan vara värt att avslöja till dom? Vart skall man maila isåfall, har inte hittat någon adress :s

http://www.aftonbladet.se/71000/

Expressens tipsgrej är det första du ser när du går in på deras hemsida. Till höger om den där förbannade getingen.
Citera
2009-06-02, 11:26
Medlem
Har nu pratat med FELIX. De sa att de såg väldigt allvarligt på sånna här saker och ville naturligtvis veta vart de kan ha kommit ifrån. Han bad mig skicka in korken och järnbiten så de kunde göra en undersökning och ta reda på vart den kommit ifrån. Därefter lovade han någon typ av ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in