Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-31, 22:07
Medlem
tzjs avatar
Har inte ätit en snickersglass på flera år. Idag köpte jag en förpackning om 6 st, och till min stora fasa så var jordnötterna i glassen osaltade!!!!

Glassen smakade för fan som flyttkartong utan saltet.

Vad jag minns så var de saltade innan. Vad i helvete är det som händer här i världen?
Citera
2009-05-31, 22:43
Medlem
Peacefrogs avatar
Jag har inget minne av att dom har varit saltade
Citera
2009-06-01, 11:43
Medlem
salt i glass? jag tror du drömde....
Citera
2009-06-01, 11:59
Medlem
Tråknicks avatar
Jag är rätt säker på att själva jordnötterna smakat svagt av salt, annars hade det nog inte varit särskilt gott. Men jordnötterna i vanliga snickers är ju inte särskilt salta vad jag kommer ihåg. Innehållsförteckningen säger ju att det ska vara liiiite salt i glassen iaf.

http://www.triumfglass.se/index.gan?id=1474&subid=0

Kondensert skummetmelk, sukker/socker, glukosesirup, peanøtter, fløte/grädde, vegetabilsk fett, skummetmelkpulver, smør, kakaomasse, sukkret kondensert skummetmelk, kakaosmør, laktose, demineralisert myse-/valle-/vasslepulver, emulgatorer (soyalecitin, mono-og diglyserider av fettsyrer), stabilisatorer (johannesbrødkjernemel, natriumalginat, guarkjernemel, karragenan), salt, herdet vegetabilsk fett, aroma.
Citera
2009-06-01, 14:41
Medlem
wonderlands avatar
Även jag minns att de var saltade men det var för rätt många år sedan, förmodligen bytt recept sen dess. Men som sagt det skildes ju lite från snickersbaren som inte är salt alls.
Citera
2009-06-01, 14:41
Medlem
groovyjaxxs avatar
salta själv då för fan
Citera
2009-06-01, 23:32
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovyjaxx
salta själv då för fan

Åh tack för det underbara tipset. Det hade jag aldrig väntat mig.
Citera
2009-06-02, 00:14
Medlem
NoTruces avatar
Vad ska man säga? Du har förmodligen århundradets frågeställning här. Synd bara att du aldrig kommer att få något svar.
Citera
2009-06-02, 17:12
Medlem
Har du provat de olika, 6-pack, 9-pack samt de som köps lösa i glassdisk? Tänkte att det inte borde vara någon skillnad, men storleken är ju olika så även nötterna kan ju vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in