När man öppnar upp mapparna så ligger det en ny mapp, som heter "update". Den går inte att öppna upp. Får meddelandet att den inte är tillgänglig och åtkomst nekad.
Har haft några sånna här tidigare men har lyckats ta bort några. Min tanke är att de har med windows update att göra, eftersom de heter update. Men det är bara en tanke.
Datorn å andra sidan är en XP sp3 genomsökt med kaspersky internet security 2009 och ger inget utslag.
Har sökt google men får inte fram ett smack. Så nu vänder jag mig till er.
Snälla hjälp mig!
PS. Kan tillägga att jag har försökt med andra datorer också.
Har ingen aning om varför dem finns på din externa disc, men namnen påminner extremt mkt om register-mappar, testa att kör nån registry cleaner eller nåt och se om det ger något resultat.
Låter som några filer/mappar windows skapar. Du har inte lyckats ställt in att växlingsfilen eller liknande skall sparas på disken?
Troligtvis inte. Vet nämligen inte vad det är eller hur man gör. Men det är inte omöjligt att jag har råkat göra något sådant...
Hur kan man kolla det?
Är indexeringstjänsten igång på disken? Eller det andra som har med Systemåterställning att göra? Sitter på Vista, så jag kan tyvärr inte kolla upp vad det heter. Men om du tar Properties på disken och sen kollar bland flikarna så hittar du det garanterat.
Yes, den är på. Gick in på egenskaper för disken, under fliken allmänt är det ikryssat "Tillåt att indexeringstjänsten indexerar den här disken"
Ska jag kryssa bort den och vad förlorar jag på det?
Edit: Jag testade att avbocka rutan och klickade sen på verkställ. Då får jag upp ett meddelande om att det inte går att genomföra på mapparna med konstiga namnen...
Senast redigerad av DoDaDa 2009-06-04 kl. 12:25.
Anledning: la till mer info
Windows brukar skapa filer på min externa hårddisk ex när jag använder windows update. När jag uppdaterade till Internet Explorer 8 så kom de upp
Kopierar filer till f:\(en massa siffror och tecken)