Citat:
Ursprungligen postat av Sippeangelo
Jag bor i ett radhus i en förort. Grannarna på andra sidan vägen spelar musik utomhus på högsta volym.
Har sökt runt lite men har bara hittat folk som beskriver samma problem men bor i lägenhet.
Det som gör mig jävligt förbannad är att de för några veckor sedan kom och klagade på att vår majbrasa skapade för mycket rök så deras bar inte kunde vara ute och leka.
Hur gäller lagar när det rör sig om bostadsområden? Vad kan man egentligen göra då en gräsklippare gör minst lika mycket oljud som musik, men då "fjortispop" är hundra gånger mer störande.
Just idag har det spelats för fullt hela dagen. Det händer ofta att fester pågår långt in på natten.
Det råkar vara så att de bor i nummer 9. Jag bor i 9a. Titt som tätt levererars deras post till vår brevlåda. Man kanske bara skulle sluta bry sig.
Det med att fitta med posten är ett brott. Gör det inte.
Prata med grannarna, säg att du upplever det som störande. Funkar inte en dialog så:
DOKUMENTERA. När saker ser ut att bli tvist vinner den som har bäst dokumentation. Skriv upp datum, tid, va det var för låt tom om du känner igen den.
När du väl har fått ihop lite historik är det en polisanmälan som gäller. Rubriceringen är ofredande och kan ge fängelse.