2009-05-31, 16:00
Medlem
poojks avatar
hallå alla! jag har kikat runt lite på det här med att göra eget vin. läst och sökt på massa olika sidor sen stötte jag på denna produkt.

http://www.vinsatser.se/super-starkvin.htm

"Willes Superstark är av typen "fyll-upp", dvs du behöver bara tillsätta vatten upp till full dunk (5 liter), hälla i vinjästen och ställa dunken åt sidan i någon vecka. Sen har du 5 liter Vermouth etc av yttersta klass!"

då jag inte är en vin njutare utan gillar att bli full på nått som är drickbart, om jag dricker nått för att det e gott så är det öl helt enkelt, så jag tyckte detta lät väldigt intressant. Jag kan inte ett smack om att göra eget vin så tänkte höra här om nån prövat denna produkt. seriösa svar skulle uppskattas

mvh poojk
Citera
2009-05-31, 16:53
Medlem
WaRs avatar
Det är jäst, vatten, och stärkelse. De tre grundläggande elementen när man tillverkar vin/mäsk/öl. Vad gör dig så förvånad?
Citera
2009-05-31, 16:59
Medlem
poojks avatar
beskrivningen gör mej förvånad
Citera
2009-05-31, 18:01
Medlem
Ja, det är så enkelt.

Vad trodde du? Det är ju fan bara jäst som jäser, inget nytt där.
Citera
2009-05-31, 18:13
Medlem
poojks avatar
jag blir så duktigt imponerad av alla hög inteligenta svar här. folk sitter på kunskap om nått som jag själv aldrig sysslat med och sen sitter man och är bara ett svin. för mej låter det som det står "blanda i vattnet sen har du en färdig dryck av alkoholhaltig sort efter nån vecka som smakar bra". men för att förtydliga min fråga, behöver man rena det eller nått eller är det jag läser 100% korrekt?
Citera
2009-05-31, 18:14
Medlem
broadmans avatar
Ja det är enkelt. Det finns en hake man måste slabba lite med. Detta tror jag inte man kan komma undan på något sätt. Rätta mig gärna men bottensatsen kommer alltid att finnas kvar. Jästrester och slaggprodukter vill man gärna slippa genom en omtappning på något sätt eller? Det blir så mycket bättre smak och klarhet.
Citera
2009-05-31, 19:41
Medlem
verkar fan va värt att testa. Vart kan man köpa det jag hittar ingen sida lr så, nån som vet?
Citera
2009-05-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
jag blir så duktigt imponerad av alla hög inteligenta svar här. folk sitter på kunskap om nått som jag själv aldrig sysslat med och sen sitter man och är bara ett svin. för mej låter det som det står "blanda i vattnet sen har du en färdig dryck av alkoholhaltig sort efter nån vecka som smakar bra". men för att förtydliga min fråga, behöver man rena det eller nått eller är det jag läser 100% korrekt?
Du frågar en skitlätt fråga och vi svarar på den med ett kort och enkelt svar.
Vafan mer begär du? Och vem fan har kallat dig ett svin?

Du kan självklart rena det om du vill men det behövs inte, går ner ändå även fast det blir godare om du låter det stå och klarna för att sen tappa om det till några andra flaskor.
Beror helt på hur kräsen du är.
Citera
2009-05-31, 21:46
Medlem
nån som vet vart man kan köpa såndär?
Citera
2009-06-03, 22:27
Medlem
stoeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddann
nån som vet vart man kan köpa såndär?