2009-05-31, 10:05
Medlem
slaskbaks avatar
Vaknade 06.30 av ett himla hojtande och vrålande. Går upp och får se grannen mitt över gå och vråla på gräsmattan utanför. Skäller på grannarna, försöker välta träd och sånt man kan få för sig av olagliga substanser. Till slut går han in men fortsätter att hålla hov från sin balkong. Det är här vi kommer in i handlingen:

http://www.youtube.com/watch?v=_tPbZV6cCxE

Vid filmens slut har farbror Blå anlänt och avlägsnar till slut vår hjälte.

Vi bor i en bostadsrätt. Vad kan vi göra för att bli av med honom?
Citera
2009-05-31, 10:14
Medlem
whoozes avatar
Vilken stjärna! Verkar vara en riktigt sympatisk och trevlig granne du har

Lite synd att vi inte fick se lite polisbrutalitet på slutet bara. Det hade varit pricken på i:et.

Vad man kan göra för att bli av med honom? Är det inte "bara" att rapportera till bodstadsföretagets störningsjour så fort som han ställer till med väsen. Till slut bör Ni ha byggt ett tillräckligt stort "case" för att kunna få honom vräkt.

Ni/Du (tror iofs att det för större slagkraft om Ni är flera) kan också göra en skrivelse till bostadsföretaget och skicka en kopia till socialtjänsten och polis där Ni talar om för dom att Ni är rädda för att denna granne kan skada någon i ett av sina rus och att föräldrarna i området är oroliga för att släppa ut sina barn på grund av denne dåre.
Citera
2009-05-31, 10:25
Bannlyst
Den här kille var gött speciell är det första gången eller?
Är han en känd missbrukare eller nått liknande?

BTW kan gladligen postas i humoravdelningen tycker jag
Citera
2009-05-31, 10:25
Medlem
epost72s avatar
Håller med föregående, spara filmmaterial osv för ev bevisning.
Denna gång höll sig grannen på balkongen, nu ser man inte riktigt vad som finns nedanför balkongen men han brydde sig knappast om sakerna han kastade ut träffade människor eller djur.
Det kan ju vara en engångsföreteelse men myndigheter bör inse att denna person behöver vård.
Citera
2009-05-31, 10:26
Medlem
Mulas avatar
Jag kan inte säga hur ni ska bli av med honom, men stort plus för att du filmade och la upp
Han verkar vara en galen finne också, de ska man passa sig för!
Citera
2009-05-31, 10:29
Medlem
soptippsbosses avatar
Morgonpigg gubbe det där!

Skicka en kopia av filmen till ditt bostadsbolag och avvakta och se vad de gör åt saken. Som någon sa innan - är det första gången det händer?
Citera
2009-05-31, 10:30
Medlem
FordEscis avatar
Haha, jävla dåre. Man hörde knappt vad han sa, men jag kunde nog tyda att det var skånska, kanske rentav malmöitiska.

OnT: Ja, ring hyresvärden upprepade gånger, en sån som han ska ju sitta på behandlingshem.
Citera
2009-05-31, 10:33
Medlem
whoozes avatar
Jag vill än en gång betona att det är bra om du inte är den enda som ringer/skriver och klagar.

Kom ihåg att skriftliga klagomål väger tyngre. Kom ihåg att ta kopior på allt som skickas också. Och fråga också bostadsföretaget vad de tänkt vidta för åtgärder och säg att Ni kommer "hålla dom ansvariga" om något händer någon av barnen eller liknande.
Även om Ni inte direkt kan stämma dom om det skulle hända något... men det bygger ändå upp lite press på dom.
Citera
2009-05-31, 10:34
Medlem
Deliras avatar
I vissa bitar av filmen känns det som att du kommit över en gammal journalfilm där Hitler håller tal.

Men, ja, det är väl bara att börja göra gemensam sak att få bort honom, ju fler ni är som intygar att ni är rädda för honom borde ju göra saken lättare.
Citera
2009-05-31, 10:50
Medlem
Var det bara jag som reagerade på att han pekade på sin soffa och skrek "Din jävel! Kom inte upp igen"?
Citera
2009-05-31, 10:50
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=jNfItig00ks
Citera
2009-05-31, 11:37
Medlem
Verkrachtings avatar
Det här är ju bara för underbart. "Grannen är missnöjd - Rensar balkongen"
Citera
  • 1
  • 2