Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-30, 23:54
Medlem
Jag vill kunna läsa pdf-filer. När jag försöker ladda ned Adobe Acrobat får jag beskedet att programmet kan förstöra min dator. Hur stor är risken?
Min Delldator använder windows XP.
Samma varning får jag, när jag försöker ladda ned Irfanview.
Vad göra?
Citera
2009-05-30, 23:55
Medlem
Jonny666s avatar
http://www.foxitsoftware.com/downloads/
Citera
2009-05-31, 00:03
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag vill kunna läsa pdf-filer. När jag försöker ladda ned Adobe Acrobat får jag beskedet att programmet kan förstöra min dator. Hur stor är risken?
Min Delldator använder windows XP.
Samma varning får jag, när jag försöker ladda ned Irfanview.
Vad göra?
Amen sluta haha satt dig vid datorn för första gången eller?

Nej ladda ner från deras officiella sida så är det ingen fara.
Citera
2009-05-31, 01:49
Medlem
micaeles avatar
Alla Adobeprogram förstör datorn, så det är en varning helt i sin ordning du ser. Sky dessa avskyvärda programvaror som pesten, så har du ett bättre liv och en mer välfungerande dator.
Använd FoxIt istället, som det länkas till här ovanför.
Citera
2009-05-31, 07:49
Medlem
Är nybörjare

Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Amen sluta haha satt dig vid datorn för första gången eller?

Nej ladda ner från deras officiella sida så är det ingen fara.

Jag har tyvärr ingen datorutbildning utan måste pröva mig fram på egen hand. Jag har fått två svar sedan trådstarten. Det ena säger att det inte är någon fara för datorn om jag bara laddar ned Adobe reader från orginalhemsidan. i det andra svaret sägs att addobe programmet förstör datorerna. Vem ska jag tro på. Hur skadas Adobe datorn.
Citera
2009-05-31, 09:28
Medlem
Buddmeisters avatar
ALLA program som du laddar ner kommer att göra att du får rutan "kan förstöra din dator", det har INGET att göra med vilket program du laddar ner, den kommer alltid.. Bara kör på..

Om du skulle vara inne på en hemsida med tysk bajs-porr och väljer att ladda ner "UltimateScheisse.exe", DÅ finns det risk att det förstör din dator, men inte om det är Acrobat Reader..
Citera
2009-05-31, 17:42
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag har tyvärr ingen datorutbildning utan måste pröva mig fram på egen hand. Jag har fått två svar sedan trådstarten. Det ena säger att det inte är någon fara för datorn om jag bara laddar ned Adobe reader från orginalhemsidan. i det andra svaret sägs att addobe programmet förstör datorerna. Vem ska jag tro på. Hur skadas Adobe datorn.
Han är ju inte seriös, herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in