2009-05-30, 21:22
Medlem
Har på min "låne" dator fått ett tråkigt problem, varje gång jag trycker på

T, Y, Å, 5, 6 ? eller +.

så får jag ett extra tecken.

min t5ext5 ser då+ ut5 så+ här och det5 är skit5 st5örande.

Jag har ej tillåtelse att byta virus program, har nu Avira AntiVir personal.

För att slippa lämna in datorn, vad kan jag göra, vad är detta? har någon råkat ut för samma?
Citera
2009-05-30, 21:28
Medlem
Prova med en Ubuntu livecd och kolla om det blir samma fenomen under ett annat operativsystem. Försvinenr felet så vet du att det är nåt i den nuvarande installationen som är fel... försvinner inte felet så har du nåt hårdvaryfel...
Citera
2009-05-30, 21:46
Medlem
Jag har haft datorn i ett halv år, detta problem kom för 2 dagar sedan och har hängt i sig sedan dess, jag får ej byta operativ system, eller på annat sätt ändra på datorns "ursprungliga utformning" vad tror ni detta är? virus, trojan, eller vad heter sådant här?

allt5 t5ar ju längre t5id at5t5 göra, dessut5im st5ör den hela mit5t5 dat5or användande, när jag skall skriva rapport5er och liknande.. må+st5e bli av med problemet5, men önskar at5t5 slippa lämna in dat5orn, då+ det5 är t5ids krävande...
Citera
2009-05-30, 21:48
Medlem
Som förgående person beskrev, så kan du ladda ner Unbuntu Live CD (Googla på det) på en CD-skiva eller USB-minne. Sedan bootar du från det media OS'et ligger på och kollar om problemet kvarstår där.

Detta är för att utesluta hårdvarufel. Om det visar sig vara hårdvarufel måste du tyvärr lämna in den.
Citera
2009-05-30, 22:01
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Win Support
/Mod
Citera
2009-05-30, 23:24
Medlem
Dust0rs avatar
Är det en laptop och du har råkat komma åt Fn-knappen så att numpad aktiverats?
Citera
2009-05-30, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Är det en laptop och du har råkat komma åt Fn-knappen så att numpad aktiverats?

Ja det5 är en lapt5op-- vad är numpad och hur ser man at5t5 den är akt5iverad....

Jag är int5e dat5a kunnig, så+ alla som svarar förklara som t5ill et5t5 barn TACK

shift5 knappen lever med sit5t5 liv LIKSOM caps lock knappen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in