Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-30, 16:22
Medlem
Ska hjälpa en kompis som laddade ned Sony Vegas Pro 9 från TPB igår.

http://thepiratebay.org/torrent/4914590/Sony_Vegas_PRO_9.0_Build_562_32-64bit

Efter han pachat och skrivit in serialen, råkade han generera koden igen. När han sedan skulle skriva in "authorization-koden" fungerade detta då givetvis inte (då dessa verkar tillsammans).
TP som lagt ut torrenten skriver i länken ovan någonting om att ta bort en fil i registret, för att de senare ska funka när man installerar om allt.

Något datasnille som är hajj på detta?

Tackar
Citera
2009-05-30, 16:35
Medlem
Registret innehåller inga filer, däremot åtskilliga poster med information och nycklar till allehanda applikationer och funktioner på datorn ifråga.

Om det redan finns beskrivet på TPB hur man går tillväga för att nollställa registerinformationen vid ominstallation av Vegas 9, så varför inte följa den beskrivningen?
Citera
2009-05-30, 16:44
Medlem
http://thepiratebay.org/torrent/4914590/Sony_Vegas_PRO_9.0_Build_562_32-64bit
Okej, som du kanske märker är jag inte expert på detta. Uploadern skrev följande i länk ovan;

"
First off when you generate and then patch DO NOT generate again as stated in the .nfo. The serial must match the activation code. If you generated again then you are screwed and must uninstall, delete the registry entries, and start over. Also make sure you 'right click, select all' when copying the auth code since some of it doesnt show in Window.

Delete this reg key before reinstalling:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Sony Creative Software
"

Inget jag blir värst mkt klokare på. Någon som vet?
Citera
2009-05-30, 17:32
Medlem
Matte232s avatar
Registret kommer du åt genom att öppna kör och skriva "regedit.exe". Därefter navigerar du dig dit du ska och tar bort de aktuella posterna.
Citera
2009-05-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliassss
Inget jag blir värst mkt klokare på. Någon som vet?
Eftersom du inte verkar ha någon som helst kunskap om datorer, hur kommer det sig att du ens har kommit på tanken att erbjuda dig att hjälpa en kompis?

Ska vi utgå från att det är DU SJÄLV som har strulat bort dig i en Vegas-installation?
Citera
2009-05-30, 19:18
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
First off when you generate and then patch DO NOT generate again as stated in the .nfo.
Citat:
Efter han pachat och skrivit in serialen, råkade han generera koden igen.
Din kompis borde ta sin epilepsi medicin före han patchar
Citera
2009-05-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinistermorgon
Eftersom du inte verkar ha någon som helst kunskap om datorer, hur kommer det sig att du ens har kommit på tanken att erbjuda dig att hjälpa en kompis?

Ska vi utgå från att det är DU SJÄLV som har strulat bort dig i en Vegas-installation?

Nej det ska vi inte, vi utgår ifrån att MIN KOMPIS har stulat bort sig. Vad nu det har med saken att göra.
Då vi redigerar filmer på hans laptop tsm, och jag har ett fb-konto, blev det helt enkelt enklast och jag tog itu med saken.

Har nu vart inne i registret och hittar inte mappen. Innan jag avinstallerade programmet hittade jag det dock under HKEY_CURRENT_USER --> Software och under HKEY_LOCAL_MACHINE--> SOFTWARE-->Registrated applications. Verkar skumt
Citera
2009-05-30, 20:49
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Nej det ska vi inte, vi utgår ifrån att MIN KOMPIS har stulat bort sig. Vad nu det har med saken att göra.
Då vi redigerar filmer på hans laptop tsm, och jag har ett fb-konto, blev det helt enkelt enklast och jag tog itu med saken.

Har nu vart inne i registret och hittar inte mappen. Innan jag avinstallerade programmet hittade jag det dock under HKEY_CURRENT_USER --> Software och under HKEY_LOCAL_MACHINE--> SOFTWARE-->Registrated applications. Verkar skumt

Har du tagit bort den aktuella nycklen eller den är borta redan så prova att installera om.
Annars kan du gå in i regedit och söka efter det du tror det kan heta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in