2009-05-29, 22:27
Medlem
God kväll kära flashbackare.

Tänkte slänga in lite nya TV-kanaler i min lägenhet och för att inte kostnaden ska sticka iväg så har jag begränsat mig till en sportkanal.

Så nu undrar jag, vilken av följande kanaler visar bäst* sport?
  • Eurosport
  • Eurosport 2
  • TV4 Sport

Självklart så förstår jag att det hela beror på vad för sorts sport jag gillar men saken är den att jag gillar nästan allt inom sport.

Så vilken kanal sänder överlag bäst sport? Har ingen lust att betala pengar för en kanal som visar tråkigt skit såsom schack-vm för synskadade kärringar 2 timmar varje dag.

Hoppas ni förstår, jag är alltså ute efter en kanal som visar blandad men framförallt bra sport.

Tack på förhand!
Citera
2009-05-29, 22:53
Medlem
JJAANGEs avatar
TV4 Sport, enligt mig, dom har väl mer fotbolls/hockey matcher, Eurosport har bara tråkig cykling,biljard & sånt mög.
Citera
2009-05-29, 22:56
Medlem
pantaloos avatar
Canal +

även om det inte är ett alternativ
Citera
2009-05-29, 22:58
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Har ingen lust att betala pengar för en kanal som visar tråkigt skit såsom schack-vm för synskadade kärringar 2 timmar varje dag.

Det är Eurosport som köpt rättigheterna till detta fram till 2013 bara så du vet.

Annars är det svårt att svara på, gillar du fotboll och hockey så ska du väl ha Canal+ och Viasat Sport.
Tennis; VS och Eurosport. Har sett en del hästar på eurosport, cykling likaså. Basket och Baseball håller till mest i C+ och VS.
Eurosport visar fina brittiska grejer som snooker och bowls.
VS har svensk elitseriebowling och fiske tror jag bannemej.

Friiidrott har du i ES och 4sport.. vintersporter mest i ES..

Jävligt bred fråga det där märkte jag nu.. hoppas det hjälpte!
Citera
2009-05-30, 00:16
Medlem
Tja
Gillar du blandad sport och klarar dej utan liga fotboll så är väl eurosport bra. Följer själv friidrott, cykel, tyngdlyfting mf på den kanalen. Dock är inte fotbollen så bra där. Tittar du på mycket fotboll är väl TV4 sport att föredra.
Citera
2009-05-30, 02:07
Medlem
Axells avatar
Av de kanalerna TS har nämnt skulle jag rekomendera TV4-sport. Visst är Viasat Sport och Canal + Sport strået vassare men TV4-sport håller ändå en hyfsad bra klass.

Eurosport gillar jag inte!
Citera
2009-05-30, 03:11
Medlem
TV4 sport får min röst pga spanska fotbollen.
Men annars är jag väldigt svag för sumobrottningen på eurosport...
Citera
2009-05-30, 08:48
Medlem
Trumpeters avatar
Tycker TV4 sport är rätt bra faktiskt. Bäst av alterativen.
Citera
2009-05-30, 17:08
Medlem
Lars-Hjalmars avatar
tv4 sport, så du inte missar deras korvätartävlingsprogram
Citera
2009-05-30, 17:34
Medlem
sleinads avatar
Det beror ju som sagt helt på vad du söker för slags sport.
Men mellan de där tre...

Eurosport 2 satsar väl mest på lite udda saker som ingen annan visar tror jag. Typ skogshuggarsport och allt möjligt.

TV4: Hockey (AS), Fotboll (La liga och lite annat), Kampsport (UFC, IFL),

Eurosport: Tennis, Cykel, Vintersporter (längdskidor, skidskytte, backhoppning), Hästsport, Snooker, Motorsport (WTCC, MotoGP), Fotboll (eftersändning av CL och UEFA-cupen, samt en del ungdomsturneringar och liknande)

Är väl typ så det ser ut i stort. TV4 sänder även en del dokumentärer och filmer.
Citera
2009-05-30, 17:52
Medlem
mishimas avatar
Eurosport är min favoritkanal av sportkanalerna. Det är rätt självklart när de visar mina favoritsporter.

Eurosport har också riktigt bra sändningar. De tar de sportintresserade på allvar. Det är en hög nivå på kommentatorerna, vi slipper tramsandet eller att de försöker göra om sportsändningar till familjeunderhållning. Jag har börjat tröttna på att alla idiotiska studiosändningar där någon "expert" sitter och säger självklarheter.

Eurosport har för övrigt rättigheterna till Bundesliga från och med i höst.
Senast redigerad av mishima 2009-05-30 kl. 17:55.
Citera
2009-05-30, 19:05
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Det beror ju som sagt helt på vad du söker för slags sport.
Men mellan de där tre...

Eurosport 2 satsar väl mest på lite udda saker som ingen annan visar tror jag. Typ skogshuggarsport och allt möjligt.

TV4: Hockey (AS), Fotboll (La liga och lite annat), Kampsport (UFC, IFL),

Eurosport: Tennis, Cykel, Vintersporter (längdskidor, skidskytte, backhoppning), Hästsport, Snooker, Motorsport (WTCC, MotoGP), Fotboll (eftersändning av CL och UEFA-cupen, samt en del ungdomsturneringar och liknande)

Är väl typ så det ser ut i stort. TV4 sänder även en del dokumentärer och filmer.

Jag håller med men vill flika in att SVT24 samt TV4 sport sänder jävligt mycket vintersport också så även om man inte har just eurosport så är det väldigt sällan man missar sporter som det finns svenska intressen i, det enda jag direkt tänker på är backhoppning som eurosport visar.

Det jag vill säga är att ifall du vill se fotboll, hockey och vintersport så väljer du TV4sport men ifall du vill kunna se cykel, snooker, backhoppning och hästsport så är det Eurosport som du ska satsa på.

Är du rejält sportintresserad så skaffar du däremot Canal+sport och Viasat sport.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in