Citat:
Ursprungligen postat av Gerda
Har följt forumet någon vecka och kunde inte låta bli att själv registrera mig. Men om karriären skall bli längre än ett inlägg så har jag några undringar till admin.
Varför blir några bannade helt och hållet och några i 48 timmar?
Killen Thoma blev bannad men kom tillbaka. På samma ställe så blev folk bannade för att de höll med thompa, är de också tillbaka? Eller är det bara om man gnäller som man kan få sin banning upphävd?
Samma thompa (aktiv kille) hotas ånyo av banning för att han haft en bild på två bröst. I vissa sammanhang så är detta säkert anstötligt men jag får inte riktigt ihop det med att man på samma sida har moderatorer som åker runt och knullar horor och skriver recensioner om detta och bifogar länkar till detta. Visst man kan ha vilken policy man vill, men blir det inte lite trovärdigare om man har någon slags röd tråd?
Admin bannar och varnar hit och dit. Men själv slänger de ur sig både det ena och det andra, tar beslut som de inte ens själva står för senare. Det är ju synnerligen mänskliga egenskaper, något att tänka på vad gäller de snabba varningarna och banningarna också? Även de som skriver gör det, otroligt nog, lite väl snabbt ibland. Det blir inte alltid bra.
Thompas avatar bryter mot gällande regler.
Jag gav honom inte en varning när jag plockade bort den.
Jag gav honom en varning när han valde att trotsa förbudet, och lägga tillbaka den trots att den bryter mot gällande regler. (Har man åsikter om vilka regler som bör finnas här så tar man upp dessa för diskussion innan.)
Istället för att kasta ut folk som inte sköter sig så valde jag en kompromiss. Plocka bort dem i 48 timmar. Principen är enkel; diskutera vad du vill, men håll dig till reglerna.
Antal varningar beror på hur användarna sköter sig. Det behövs en syndabock för att kunna utfärda en varning. Alltså, så länge alla följer reglerna så är det inget problem.
admin