2009-05-29, 21:37
Bannlyst
Finns det något klart datum för när pengarna trillar in om man har e-deklarerat?

Jag har gjort ganska massiva avdrag - men har inte hört av skatteverket.
Innebär det att man sannolikt köpt avdragen eller kan min deklaration skjutas framåt?
Citera
2009-05-30, 00:01
Medlem
kaxen82s avatar
Här är en helt crääääjszzzzzii idé: www.skatteverket.se! Så galet att det KAN funka!
Senast redigerad av kaxen82 2009-05-30 kl. 00:04.
Citera
2009-05-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Här är en helt crääääjszzzzzii idé: www.skatteverket.se! Så galet att det KAN funka!

Jag hittar inte datumet faktist.

Vilket datum gäller? Jag deklarerade via the internets direkt när jag fick möjlighet. Tror jag skulle få en 3000 tillbaka, borde komma innan midsommar "som vanligt", men vilket datum kan man räkna med? Som extraarbetande student är det av stor vikt att man har en ordnad ekonomi över sommaren om man inte har ett heltids-sommarjobb.
Citera
2009-05-30, 19:26
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klostergaard
Jag hittar inte datumet faktist.

Vilket datum gäller? Jag deklarerade via the internets direkt när jag fick möjlighet. Tror jag skulle få en 3000 tillbaka, borde komma innan midsommar "som vanligt", men vilket datum kan man räkna med? Som extraarbetande student är det av stor vikt att man har en ordnad ekonomi över sommaren om man inte har ett heltids-sommarjobb.
att de säger före midsommar och sen inte skriver ut nåt datum på hemsidan borde innebära att de inte riktigt vet själva. minns inte när jag fick min återbäring förra året, men har för mig att det var kring den 15:e. det var inte i början av månaden, i alla fall
Citera
2009-05-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
att de säger före midsommar och sen inte skriver ut nåt datum på hemsidan borde innebära att de inte riktigt vet själva. minns inte när jag fick min återbäring förra året, men har för mig att det var kring den 15:e. det var inte i början av månaden, i alla fall

Okej, då förstår jag. Kunde tänka mig att det inte är någon ordning på datum, det är ju en statlig myndighet.
Citera
2009-05-30, 20:35
Medlem
http://www.skatteverket.se/skatter/deklaration/2009/privat/skattepengar/snabbfaktaominkomstdeklarationenfor2009.4.6d020844 11db6e252fe800010671.html

Det var ju väldigt svårt att hitta

Det är alltså vecka 24 som gäller om man uppfyller kraven som ställs för att få pengarna tillbaka innan midsommar. Exakt datum kan de förstås inte ange, vilket vilken normalbegåvad person som helst förstår.
Citera
2009-05-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
http://www.skatteverket.se/skatter/deklaration/2009/privat/skattepengar/snabbfaktaominkomstdeklarationenfor2009.4.6d020844 11db6e252fe800010671.html

Det var ju väldigt svårt att hitta

Det är alltså vecka 24 som gäller om man uppfyller kraven som ställs för att få pengarna tillbaka innan midsommar. Exakt datum kan de förstås inte ange, vilket vilken normalbegåvad person som helst förstår.

Varför kan dom inte ange exakt datum?

När jag får lön har jag ett exakt datum. Det har stulit min lön, ger mig några smulor tillbaka, varför kan de inte vara exakta i utbetalningen?
Citera
2009-05-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klostergaard
Varför kan dom inte ange exakt datum?

När jag får lön har jag ett exakt datum. Det har stulit min lön, ger mig några smulor tillbaka, varför kan de inte vara exakta i utbetalningen?

De har inte stulit din lön. Det är du som har betalat för mycket skatt. Det finns utmärkta sätt att förhindra det på.

Om nu cirkus 1 miljon svenskar (jag gissar bara men storleksordningen är nog riktig) får tillbaka pengar vecka 24 så inser man lätt att det inte går att utlova ett bestämt datum till varje individ. Visst skulle det gå om skatteverket fick extra resurser, men de pengarna kan nog användas till viktigare saker.
Citera
2009-05-30, 22:39
Medlem
cheringens avatar
Förra året och förra året dessförinnan fick jag in pengarna första veckan i juni
Citera
2009-05-30, 22:44
Medlem
http://www.skattebetalarna.se/Templates/News1.aspx?PageID=b3655ec2-2b68-49d1-8d36-e9392d432d0d

Dem som har angett ett kontonummer får alltså in pengarna första veckan i juni, precis som cheringen nämnt. Även fast de är från förra året borde de stämma då jag hört samma sak. Det är vad jag förlitar mig på i alla fall
Citera
2009-05-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saftigmango
http://www.skattebetalarna.se/Templates/News1.aspx?PageID=b3655ec2-2b68-49d1-8d36-e9392d432d0d

Dem som har angett ett kontonummer får alltså in pengarna första veckan i juni, precis som cheringen nämnt. Även fast de är från förra året borde de stämma då jag hört samma sak. Det är vad jag förlitar mig på i alla fall
Varför postar du en länk som gäller förra året, 2008? I år är det vecka 24 och inte 23 som gäller enligt skatteverket. Vecka 24 börjar den 8/6.
Citera
2009-05-30, 22:53
Medlem
cheringens avatar
Om jag minns rätt...

Så fanns pengarna på mitt konto veckan innan jag hade räknat med det. Alltså första veckan i juni. Men, men, trevligt när de än dyker upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in