Hejsan.
Har de senaste dagarna haft ett irriterande Windows Live Messenger problem (WLM).
Jag kan inte dela mappar med någon. Går jag in i inställningarna för WLM så finns det ingen rubrik för delade mappar.
Högerklickar jag på någon kontakt så finns det inget val för delade mappar heller.
Jag har googlat runt och sökt information i ca: 2dagar och har lyckats felsöka men inte kommit fram till en lösning som åtgärdar WLM delade mappar problemet.
Det jag har prövat/åtgärdat:
Jag har NTFS system och det är ett av kraven för delade mappar.
Har checkat services.msc för att se att journal saken o shared folders alternativet ska vara aktiverade men de finns inte ens med där.
Har WLM 2009 (14.0.8.XXXXXXXXXXXXX)
Har kört in WLM plus för att se om det kanske kan åtgärda problemet men utan resultat.
Har ominstallerat WLM men problemet kvarstår.
Har WL Skydrive installerat och till och med tagit bort / återinstallerat de men de hjälpte inte heller.
Det enda som kvarstår är en total ominstallation av Windows men det är det inte värt. Måste finnas något sätt att ordna detta.
Mitt system ser ut som följande:
Windows Vista Proffesional x64 uppdaterat till dagens datum.
Bitdefender total security 2009 (prövat att stänga av brandväggen men hjälper inte WLM).
Jag har redan prövat ubuntu och tog bort de. Ska köra in de igen när jag orkar men glömde att ordna med partitioner sist. Satt med 200mb ledigt så inte mycket man kunde göra då.
Men jag vill inte att vi byte ämne nu så vi kommer in på sidospår. Utan vill ha svar på hur man ordnar med WLM.