2009-05-29, 18:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är det någonting som jag verkligen saknar här i Alkohol & Dryck på Flashback så är det en tråd om Absolut Vodka som är något utav Sveriges flaggskepp och en av de mest populära vodkorna på planeten.

Absolut har gjort flera olika smakvarianter som också finns representerade här på FB. Tveka inte att använda dem om det rör sig om någon av de specifika sorterna. De som det finns trådar om nu är:

Absolut 100
Absolut Vanilj
Absolut Mango
Absolut Mandarin
Absolut Raspberry
Absolut Ruby Red
Absolut Pears
Absolut Citron

Finns även en tråd om alkoläsken (som jag tror det är iaf)
Absolut Cut

Frågeställningarna om en stor dryck som Absolut Vodka är många!
Groggtips?
Finns det någon alkohol som satt Sverige på kartan mer än Absolut Vodka? Finns det någon som är i närheten? Varför är det just Absolut som lyckats så bra? Är det mördande reklam som är hemligheten än en gång?
Vilken sort är eran favorit?
Vad hur tycker ni Absolut Vodka står sig mot andra stora internationella vodka märken?
Citera
2009-05-30, 11:54
Medlem
Coolcittes avatar
Absolut Pears blandat med päronsoda blir en grymt god grogg.
Annars tycker jag väl inte att Absolut är sådär jättefantastisk. Väljer hellre Stolichnaya som enligt mig är en mycket bättre vodka. Jag tror att Absoluts framgångar till största delen beror på extremt lyckad marknadsföring. Flaskan te x är ju väldigt stilren och snygg.

Vi låtsas att jag inte vet någonting alls om Vodka, att jag aldrig ens provat det. Jag går in på Systemet och börjar välja mellan Finlandia och Absolut.

Finlandia: http://www.sunsdutyfree.com/images/vodka/finlandia_vodka.jpg
Absolut: http://www.pressfiles.net/absolut/taxfree/ABSOLUT_VODKA_1liter_lys_hi.jpg

Eftersom man dömer rätt mycket genom att titta på flaskan, så vet jag ju i alla fall vilken jag hade valt
Citera
2009-05-30, 17:49
Medlem
Sangsoms avatar
Raspberry och Pears funkar ju bägge ihop med Sprite.
Kurrant och Schweppes russian.
Standardabsolut och red bull.
Citera
2009-05-30, 20:02
Medlem
Absolut Vodka och päronsoda!
Citera
2009-05-30, 22:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Den absolut populäraste Absoluten bland mina vänner är Absolut Kurant, men den finns inte ens representerad som egen tråd på Flashback så den kanske inte är så populär utanför min bekantskapskrets.
Jag tycker det hade varit lite intressant att med en omröstning om vilken Absolut som är populärast faktiskt, på förhand känns det omöjligt att tippa.

Men gillar ni Absolut som vodka? Efter att ha läst mycket i Alkohol & Dryck så känns det inte som Absolut är så överdrivet populärt bland folket här? Tänker de framförallt på den rena vodkan, vanlig Absolut Vodka.
Själv tycker jag den har en lätt bismak av någonting. Det gånger jag köper vodka, vilket är ytterst sällan, så blir det oftast Smirnoff. Den smakar rent och fint. Men visst får man se Absolut som en svensk stolthet även om det är mördande reklam som ligger bakom.
Citera
2009-05-30, 22:36
Medlem
Absolut fungerar ju, fin vodka blir den ju aldrig. Varför ska den ha en egen tråd? Känns lite meningslöst att sitta och diskutera absolut. Men jag behöver ju inte delta om jag inte vill..
Citera
2009-05-30, 22:52
Bannlyst
Mjölk+Absolut Citron + oboy = Romerska bågar smakar precis likadant faktist
Citera
2009-05-30, 23:14
Medlem
Absolut vodka startade som Absolut Rent Brännvin. Det som var skillnaden mellan Absolut och vanligt brännvin var att Absolut var helt rent och destillerat väldigt många gånger. Det är detta som är speciellt med Absolut, företaget gjorde en revolutionerande insatts på marknaden när de introducerade ren sprit.
Citera
2009-05-31, 14:01
Medlem
Någon som vet om dom planerar någon ny smak detta år?
Citera
2009-05-31, 14:23
Medlem
O Dirlewangers avatar
Men din jävel. Du har ju glömt Absolut Peppar. Om den nu fortfarande görs? Den går Absolut inte att grogga med, men den är god såsom den är.
Citera
2009-06-01, 00:30
Medlem
Imponerads avatar
Absolut Vodka var en svensk klenod men den är väl vad jag känner till numera fransk? Frågan är väl då om de inte skall ändra flaskans utseende eftersom den vad jag kan påminna mig om så framkommer det tydligt att detta är en svensk vodka.
Själv köper jag inte smaksatt vodka men vanlig Absolut vodka fungerar bra, det känns som en vodka som håller hög klass.
Citera
2009-06-01, 23:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Absolut fungerar ju, fin vodka blir den ju aldrig. Varför ska den ha en egen tråd? Känns lite meningslöst att sitta och diskutera absolut. Men jag behöver ju inte delta om jag inte vill..
Absolut är ju ett av Sveriges största varumärke, finns egentligen hur mycket som helst att diskutera om det här. Jag är tex. nyfiken på hur populärt Absolut är bland flashbackarna, vilken som är den populäraste smaken de gjort m.m. Nästan så att en poll om det hade varit spännande. Fast jag kan tycka att trådstarten var lite kass då de låter lite som jag är en slags konstig diskussionsgubbe på nått sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Men din jävel. Du har ju glömt Absolut Peppar. Om den nu fortfarande görs? Den går Absolut inte att grogga med, men den är god såsom den är.

Jag har inte glömt något? De Absolutsorterna som finns i första inlägget är länkar till trådar om de Absolut smakerna som finns här på Flashback. Så är de någon speciell sort så är de lätt att hitta. Vill du skapa en Absolut Peppar-tråd så tveka inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in