2009-05-29, 16:02
Medlem
Goatboys avatar
Hej!

Jag hade tänkt bygga en 1-1,5 meter hög mur i badrummet på detta sätt: http://img33.imageshack.us/img33/4720/murw.jpg

Detta för att fylla med vatten så att man kan plaska fritt när man är 2

Jag har sökt mycket men inte funnit någon som helst information om hur man gör...
Hur tjock behöver den vara för att hålla?
Ska jag mura eller göra en form som jag fyller med cement innan jag kaklar?
Behöver jag täta mycket?
Fixar jag detta själv med en enkel guide?

Tack på förhand
Citera
2009-05-29, 16:08
Medlem
megapixels avatar
Skulle nog vilja varna för vattenläcka och vatten skada.... Bara så du VET att det kommer hända
Citera
2009-05-29, 16:13
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Skulle nog vilja varna för vattenläcka och vatten skada.... Bara så du VET att det kommer hända

Som absolut INTE går att undvika? Typ klä med gummi?
Citera
2009-05-29, 16:35
Medlem
Trevlig tanke du har har.

Måste dock fråga om du tänkt dig att fylla detta med vatten som typ ett badkar? Låter ju härligt men du kommer att få fuktskador för ingen "fukspärr" som finns i badrum håller imot om du fyller det med vatten. Det heter ju faktiskt "fuktspärr" och inte "vattenspärr"

Det finns en andledning till varför det finns badkar! Köp ett stort badkar som bubblar och fräser så kan ni ha mysigt i det istället!
Citera
2009-05-29, 17:40
Medlem
Tinnituss avatar
Alternativet är ju att mura en typ pool, så du bygger på de andra väggarna samt golvet också, med en galen spärr imellan, typ som man bygger pooler, men det verkar lite jobbigt :P Skulle väl va enklare att köpa ett stort badkar =)
Citera
2009-05-29, 17:41
Medlem
Tinnituss avatar
Ska tillägga att jag själv funderat på det, eller mer funderat på va kul det skulle vara att täppa för golvbrunn och dörr till badrummet och fylla det med vatten =)

Man skulle ju ha sönder huset mer eller mindre, men om man precis skulle flytta eller nått... sen när det är fullt, öppna dörren och leda ut allt i trapphuset =) så förvånade folk skulle bli =)

Alternativt, köpa massa plast och silikon och fylla hela lägenheten.
Helt galet.. seriös mentalsjukhusvarning på det, men visst skulle det vara roligt att typ bo på översta våningen, fylla hela lägenheten med vatten och sen öppna ytterdörren och släppa ut ett vattenfall =)
Citera
2009-05-29, 17:56
Medlem
eskimås avatar
Min svåger byggde en "pool" i en nybyggd vindsvåning i Sthlm. Jag såg underarbetet och det var väldigt tjocka järnbalkar de svetsat som stöd för våtrumsskivan och kaklet.

De hade gjort ett skelett i stål som de klädde med våtrumsskiva som de sen kaklade på, det funkade riktigt bra och det gick att vara 4 i den om man nu ville det.

Måttet på den var typ 1.8X1.2m

Stor som fan mao!
Citera
2009-05-29, 18:09
Medlem
e_peppes avatar
glasfiber och epoxifärg kanske?
Citera
2009-05-29, 20:48
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
glasfiber och epoxifärg kanske?

Blir det helt tätt då?

Fan jag vill verkligen göra detta!
Citera
2009-05-29, 20:53
Medlem
Blefss avatar
svetsa ihop en låda av rostfritt stål som du sen lackar med någon båtfärg sen svetsar du det en massa järnbalkar så de blir stabilt.
sen sätter du dit en till skiiva runt om så de blir typ som en dubbelmacka sen "gummar" du på de å sen sätter du dit kakel å klinker.. borde NOG gå.

Detta e en ren gissning!
Citera
2009-05-29, 20:54
Medlem
Det finns ett sorts plast du kan beställa i olika storlekar hos dem du köper övriga pool tillbehör. Bygg bara upp och sen fäster du den beställda plasten och fyller på med vatten.

Får jag fråga hur du tänkt göra med avloppet, för du måste ju på något sätt få bort vattnet ur din hemmabyggda pool?

Köp en liten uppblåsbar barnpool på rusta för 199kr och lek av dig i den!
Citera
2009-05-29, 20:55
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Hej!

Jag hade tänkt bygga en 1-1,5 meter hög mur i badrummet på detta sätt: http://img33.imageshack.us/img33/4720/murw.jpg

Detta för att fylla med vatten så att man kan plaska fritt när man är 2

Jag har sökt mycket men inte funnit någon som helst information om hur man gör...
Hur tjock behöver den vara för att hålla?
Ska jag mura eller göra en form som jag fyller med cement innan jag kaklar?
Behöver jag täta mycket?
Fixar jag detta själv med en enkel guide?

Tack på förhand

Cement e bara en ingrediens INTe en produkt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in