2009-05-29, 11:19
Medlem
Tjenare
Ska testa svamp med några polare för 2a gången ever ikväll så man e rätt taggad... Fast jag har blivit förkyld! Dvs. täppt i näsan etc.

Undrar då såklart om ni vet om det är lugnt att ta svamp när man är förkyld så man inte snear eller något negativt händer (sneade första gången jag tog svamp, det SÖG).

Tack för svar

/seb
Citera
2009-05-29, 11:48
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebzxor
Tjenare
Ska testa svamp med några polare för 2a gången ever ikväll så man e rätt taggad... Fast jag har blivit förkyld! Dvs. täppt i näsan etc.

Undrar då såklart om ni vet om det är lugnt att ta svamp när man är förkyld så man inte snear eller något negativt händer (sneade första gången jag tog svamp, det SÖG).

Tack för svar

/seb

Det är lugnt, men jag tycker att förkylningar försämmrar mina trippar avsevärt.
Känner mig ofta mycket sjukare och slitnare under trippen men det kan fortfarande vara en bra och givande tripp utan tvekan. Men det optimala är nog att vänta tills du är friskare.
Citera
2009-05-29, 12:41
Medlem
Zarkans avatar
Jag skulle inte rekommendera det.

Men å andra sidan beror det ju på hur pass förkyld du är och hur mycket du tänker på det. Rent biologiskt är det inga problem.
Citera
2009-05-29, 12:44
Medlem
Jag är inte så mkt förkyld så jag mår dåligt i princip. Så jag kör nog på och hoppas på det bästa, det går ju trots allt över efter några timmar :P

tack för svaren!
Citera
2009-05-29, 13:00
Medlem
Jaco.Pastoriuss avatar
Jag käkade svamp en gång när jag var förkyld och hade feber. Det var helt okej till en början.
Men senare på kvällen så började jag spy som en kalv. Har dock inte någon som helst aning om det hänger ihop på något sätt.
Citera
2009-05-29, 18:57
Medlem
Lilabanans avatar
Jag har käkat svamp en gång när jag var förkyld och hade 38.5 graders feber, var nojjig för samma sak som du, riktigt nojjig. Precis när jag började komma upp kom en massa obehags känslor, men det dröjde inte länge innan de tankarna var helt borta och resten av trippen var en av de bästa jag haft, mådde t o m mycket bättre fysiskt efteråt! Dagen efter var febern helt väck, lite snuvig men jag kunde gå till jobbet utan problem.

Tog inte så jättemycket, ungefär 2.5g i citron tror jag, men däremot tror jag trippen dämpades lite av att jag var sjuk då jag normalt sett brukar komma lite högre på samma dos.

Du gör som du vill, men jag tror inte det ska vara någon fara
Citera
2009-05-29, 20:31
Medlem
alright, nu går planet! wish me luck :P
Citera
2009-05-30, 01:41
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebzxor
alright, nu går planet! wish me luck :P

Good luck din jävla lyckost.
Citera
2009-05-30, 04:14
Medlem
Hamstrutss avatar
tripprapport
Citera
2009-06-04, 00:29
Medlem
för att följa upp lite.. Det va inga som helst problem med förkylningen, mådde skitbra hela tiden och hade en riktigt bra trip.. och det sjuka är att dagen efter så kändes det som om förkylningen gått ner avsevärt. Mådde fysiskt bättre och den rinnigasnornästan var borta ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in