2009-05-28, 22:47
Medlem
Liradess avatar
Hej,

Jag har problem med mitt internet och eftersom jag är rookie i ämnet så lyckas jag inte lösa det själv - så därför hoppas jag att någon här kan ge mig tips på vart problemet kan ligga.

Jag har surfat bekymmer fritt i flera månader och det har runnit på bra tills för ca en vecka sen då allt började gå väldigt segt. Att se ett youtube klipp utan att låta det stå och ladda i flera minuter är otänkbart. Ca varannan site jag går in på så får ja ett felmeddelande direkt i webbläsaren, både i crome och i IE8. Ibland bruten länk och ibland annat.
Tex så fick jag försöka flera gånger innan jag lyckades komma in på flashback.

Jag började med att titta min uppkoppling. Jag ska ha 1Mbit/s från comhem.
Men efter att dom ändrar sina olika hastigheter nyligen så hade dom strypt min linna till 0,25!!! Så jag drog i väg ett argt mail och frågade vad fan dom håller på med. Jag skrev ju på för 1Mbit/s i ett år. Utan ett svar tillbaka så fick jag tillbaka 1Mbit/s igen. MEN felet kvarstår ändå.

Vad kan vara fel? Jag har ej laddat hem någon/några program. Ligger felet hos mig eller hos comhem?

Tacksam för hjälp.
Citera
2009-05-29, 16:07
Medlem
D3N13Ds avatar
* starta om modemet

* sök igenom datorn med ett spywareprogram/antivirusprogram
Citera
2009-05-29, 16:29
Medlem
Andr345s avatar
Ring Comhem. Dom kan se om det är modemet som ej "tar emot" rätt hastighet eller om det beror på din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in