Jag har en NEC dvd rw nd-3550A cd driver.
Den slutade läsa skivorna så jag testade att ladda ner drivritinerna till den från NEC's hemsida.
Det gick finfint men när jag startar .exe filen så säger den " Target NEC 3550A not found correctly".
Jag har nu testat att helt byta CD enhet fick en kompis fullt fungerande och satte den i datorn testade igen och får samma meddelande.
Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ här som vet hur man gör för att få det hela att fungera ?
Senast redigerad av Bg2 2009-05-28 kl. 22:58.
Just optiska enheter är inte min starka sida direkt, men testa att avinstallera den från enhetshanteraren (Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> maskinvara -> Enhetshanteraren. I vista finns det som val uppe till vänster då du valt egenskaper.)
Hjälper inte det så kan du även testa att ta bort upper/lower filters från registert.
Tryck på windows tangenten+R för att få upp rutan "kör", skriv "Regedit" sen klicka OK.
Väl inne i registert så råder jag dig att inte röra runt på grejjor du inte vet var dem ska vara, gå in i katalogen som jag anger nedan;
Localmachine ->System->CurrentControlSet->Control->Class->{*E965-*
Den sista katalogen måste det finnas kombinationen E965 tex {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
Dem ligger alltid i slutet på den första tecken-kombinationen.
Öppna katalogen, finns det någon fil som heter "Upper/lower filters" så ta bort filen i fråga (Du ska inte trycka vidare in i fler kataloger, utan om det finns, så ligger dem i den mappen).
Just optiska enheter är inte min starka sida direkt, men testa att avinstallera den från enhetshanteraren (Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> maskinvara -> Enhetshanteraren. I vista finns det som val uppe till vänster då du valt egenskaper.)
Hjälper inte det så kan du även testa att ta bort upper/lower filters från registert.
Tryck på windows tangenten+R för att få upp rutan "kör", skriv "Regedit" sen klicka OK.
Väl inne i registert så råder jag dig att inte röra runt på grejjor du inte vet var dem ska vara, gå in i katalogen som jag anger nedan;
Localmachine ->System->CurrentControlSet->Control->Class->{*E965-*
Den sista katalogen måste det finnas kombinationen E965 tex {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
Dem ligger alltid i slutet på den första tecken-kombinationen.
Öppna katalogen, finns det någon fil som heter "Upper/lower filters" så ta bort filen i fråga (Du ska inte trycka vidare in i fler kataloger, utan om det finns, så ligger dem i den mappen).
Hoppas du löser det, men har inga andra tips.
Ha de nice,
Talth
Tackar men jag undrade bara vad detta har för funktion på systemet if you care to explain ?
Tar en vild chansning och gissar på att du menar i registert?
I upper/lower filters så finns massa olika inställningar som berör datorns brännar enheter (dvs typ varje DVD läsare i dagens läge). Som allt annat så blir det strul och konflikter med inställningarna ibland, vilket orsakar att din DVD tex inte vill läsa/bränna skivor.
Det är långt ifrån ett jätte bra svar, men hoppas du förstår hur jag menar
Tar en vild chansning och gissar på att du menar i registert?
I upper/lower filters så finns massa olika inställningar som berör datorns brännar enheter (dvs typ varje DVD läsare i dagens läge). Som allt annat så blir det strul och konflikter med inställningarna ibland, vilket orsakar att din DVD tex inte vill läsa/bränna skivor.
Det är långt ifrån ett jätte bra svar, men hoppas du förstår hur jag menar
Jodå, ville ha ett hum om ungefär vad det var jag trixade runt med
Edit SKall jag ta bort både upper och lower filter eller bara en ?
Senast redigerad av Bg2 2009-05-31 kl. 20:45.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!