2009-05-29, 00:15
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
De är egentligen 2 st men det är bara beng som jobbar med forumet:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16648805&postcount=31

"Vi är egentligen två med en backup. Men zzpac håller enbart på med travelforum så jag är själv."

En som jobbar med fantasisaker och en som tar hand om forumets alla krav/önskemål...
Citera
2009-05-29, 09:47
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Är väl säkerligen en ekonomisk fråga. Någon som har en idé vad FB kan dra in på annonseringen?
För övrigt har Admin lyst med sin frånvaro här på forumet. Senaste inlägget 14/4 vilket ju var ett tag sen. Är vi lämnade vind för våg? .
Jag kan garanter att vi inte är det, vi har flera administratörer och om Pappa Admin inte skriver på ett ta är det någon annan som håller i tyglarna temporärt, ingen panik i båten, sitt ner och ta det lugnt.
Citera
2009-05-29, 10:27
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag kan garanter att vi inte är det, vi har flera administratörer och om Pappa Admin inte skriver på ett ta är det någon annan som håller i tyglarna temporärt, ingen panik i båten, sitt ner och ta det lugnt.

Tack! En sten har lyfts från mitt bröst.
Citera
2009-05-29, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

Hej Admin! Kul att du kan garantera att vi inte ensamma
(OBS!!! Skämt, jag kopplar absolut inte ihop identiteter här!!!)

OnTopic, det är tämligen absurt att Sveriges största forum inte betalar lön till en heltidstekniker. Jag menar, annonsintäkterna borde ligga i regionen av fem lakan per dag som minimum.
Citera
2009-05-29, 18:59
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Kan inte annat än hålla med b0gfetto i detta..
Det är jävligt konstigt att både forumet och kringtjänster (irc-chatten, java-chatten osv) drivs helt på ideéll basis.. Pengar dras ju helt klart in, pengar går ut i form av hårdvara och nätkostnader.. Men det lär ju bli en skaplig slant över..
Citera
2009-05-29, 20:01
Bannlyst
Finns det ens någon som är involverad i Flashback som får betalt för det första?
Citera
2009-05-29, 20:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Finns det ens någon som är involverad i Flashback som får betalt för det första?

Självklart, men tyvärr så verkar dom viktiga personerna för forumet bli det.
Citera
2009-05-30, 02:46
Medlem
chribsson2s avatar
Tänk om FB var ett avgiftsbelagt forum. Det skulle kännas såå mycket bättre att klaga då
Å andra sidan är vi användare en direkt förutsättning för annonsintäkterna så....

TS har iaf helt rätt- hela vägen.
Citera
2009-05-30, 05:06
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Självklart, men tyvärr så verkar dom viktiga personerna för forumet bli det.

Så verkar dom viktiga personerna för forumet bli utan betalning menade jag, men kunde inte editera sen.

Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Tänk om FB var ett avgiftsbelagt forum. Det skulle kännas såå mycket bättre att klaga då
Å andra sidan är vi användare en direkt förutsättning för annonsintäkterna så....

TS har iaf helt rätt- hela vägen.

Ja, om teknikern fått betalt så hade jag inte haft några problem att klaga mer, men nu så känns det som personliga påhopp då jag trodde att det var fler tekniker som skötte forumet och att dom fick betalt för det. Hoppas verkligen inte att det blir betalningstvång, men prioriteras saker så räcker nog inkomsten.

Tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in