Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 16:58
Medlem
Hej Har en MBP med mac os x 10.4.11. Jag letar efter en converter som gör om mp4 till 3gp. Har laddat ner den här:

http://www.apple.com/downloads/macosx/video/prismvideofileconverter.html

Men får inte den att funka. När jag försöker konvertera stänger den ner sig själv och det blir "Quit unexpecedly" meddelande.

Nån som vet vad kan vara för fel med programmet? Tror jag gjort rätt när jag installerat iaf, dragit iconen till applicationsfoldern.

Elr är det någon som vet var man kan få tag på en annan 3gp converter? Helst gratis. Hittade denna:

http://www.macvide.com/Macvide_3gp_Converter/

Men med demoversionen som är gratis får man en hoppande logo över hela bilden

Alltså en 3gb converter som är gratis skulle uppskattas.

Mvh Mems
Citera
2009-05-28, 17:00
Medlem
cannaBes avatar
Hur stor är filmen du ska konvertera? Om den inte är överdrivet stor så funkar ju www.media-convert.com
Citera
2009-05-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hur stor är filmen du ska konvertera? Om den inte är överdrivet stor så funkar ju www.media-convert.com

Dom är runt 2-4 MB. Men du, hur funkar den där eg? Försökte läsa igenom men du kanske kan svara direkt, den lägger väl inte upp filmen på nätet elr nåt?
Citera
2009-05-29, 00:37
Medlem
Akademikerns avatar
Den äldre versionen av iMovie kunde importera .3gp. Kolla runt lite om du kan få tag i den vettja. Annars tror jag QT pro klarar biffen.
Citera
2009-05-29, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe

Tack för tipset om denna converter, det var exakt vad jag letade efter.
Citera
2009-05-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Den äldre versionen av iMovie kunde importera .3gp. Kolla runt lite om du kan få tag i den vettja. Annars tror jag QT pro klarar biffen.

Quick time pro har jag inte, har bara själva spelaren. Kollade runt efter pro men den verkade kosta pengar?
Citera
2009-05-29, 01:24
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Quick time pro har jag inte, har bara själva spelaren. Kollade runt efter pro men den verkade kosta pengar?

mm. den gör ju tyvärr det
Citera
2009-05-29, 01:29
Medlem
flipper1446s avatar
www.serialz.to > search > quicktime pro ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in