2011-01-02, 14:54
Medlem
tutfiskens avatar
Jag söker ett ställe där man kan köpa en digital kopia av "Battlefield 1942".

Tack i förhand!
Citera
2011-01-02, 15:00
Medlem
adagios avatar
Så det finns inte så många spel som liknar Metro 2033/Stalker? Har kört Borderlands, Fallout 3&NV. Men finns det verkligen inga fler? Se till att inte tipsa om allt för gamla spel dock. Spelindustrin har gjort en så grafikskadad.
Citera
2011-01-02, 18:42
Medlem
Brasas avatar
Jag har tidigare spelat WoW, vilket enligt mig är det bästa MMORPG som finns. Nu söker jag ett multiplayerspel som t.ex något av CoD- eller Battlefield-spelen.

Jag vill först kunna ladda ner spelet för att testa det, och sedan bestämma mig för om jag vill köpa det eller inte.

Jag gillar inte spel där man har en kameravy uppifrån som t.ex Age of Empires eller Diablo.
Citera
2011-01-02, 21:27
Medlem
kent.agents avatar
finns det inget annat spel än det gamla ssx on tour som man kan välja mellan skidor och snowboard?
Citera
2011-01-02, 21:42
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kent.agent
finns det inget annat spel än det gamla ssx on tour som man kan välja mellan skidor och snowboard?
Val d'Isère Championship men det är ännu äldre och inte särskilt bra.
Citera
2011-01-02, 22:48
Medlem
jzprs avatar
Vi är ett par stycken som letar efter ett MMORPG spel som ska vara gratis att spela där man både kan köra PvE och PvP. Mer specifikt än så behöver det inte vara, väldigt öppen till alla förslag!
Citera
2011-01-02, 23:59
Medlem
Söker efter ett rätt gammalt spel. Jag har väldigt dåligt minne av det dock, vad jag minns är att man kunde vara 2 player eller fler? Det var till PC och tecknat spel i 2D(från 90 talet). Det var i likelse med Street of Rage och Double Dragon fast karaktärerna var typ en sköldpadda(nej det är inte TMNT) så kunde man göra specials osv... sen minns jag inte så mycket mer.
Senast redigerad av Znorken 2011-01-03 kl. 00:04.
Citera
2011-01-03, 01:01
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Vi är ett par stycken som letar efter ett MMORPG spel som ska vara gratis att spela där man både kan köra PvE och PvP. Mer specifikt än så behöver det inte vara, väldigt öppen till alla förslag!
Dekaron kanske vore något.

Annars kan du leta MMO i den här listan för att hitta något som passar dig och din kompis.
Citera
2011-01-03, 06:36
Medlem
r4ll3s avatar
Hejsan! Jag eftersöker ett gammalt strategispel (troligen äldre än 10 år) som jag fick från en PC för alla-skiva. Då spelade jag troligen på ett demo av spelet.

I alla fall, på spelet så finns det små, gula gubbar som man kontrollerar i en grön vacker värld. Spelet är i 3D och man ser alltid snett uppifrån. Vad jag minns att man gjorde var att ta sig förbi hinder, som skog, åar osv. Eller så var det att man skulle hjälpa gubbarna att bygga hus åt sig själva genom att samla material. Gubbarna man styrde kunde dö. Jag har för mig att fienderna var bulldozers, såna där traktormaskiner.

Spelet jag söker är troligen samma spel som dessa två trådar eftersöker (där det inte förekom något svar):
http://www.pcgamer.se/forum/strategi-taktik-och-simulatorer/efterlysning-gammalt-spel-20439
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=277438&page=3
Ni kanske märker att jag har citerat lite...

Tacksam ifall någon vet vad detta spel heter och kan skriva det! =)
Citera
2011-01-03, 16:04
Bannlyst
Jag skulle behöva få reda på namnet på ett spel från en vanlig spel sida, men minns inte namnet riktigt, det är typ en man som springer igen en is grotta, tror jag. Och så är det is block på vägen, man ska typ trycka på en knapp i exakt rätt timing så att man springer på och förstör isblocket.
Spelet är i profil. Som om man ser en framifrån, springa fram och tillbaks.
Citera
2011-01-03, 16:16
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hejsan! Jag eftersöker ett gammalt strategispel (troligen äldre än 10 år) som jag fick från en PC för alla-skiva. Då spelade jag troligen på ett demo av spelet.

I alla fall, på spelet så finns det små, gula gubbar som man kontrollerar i en grön vacker värld. Spelet är i 3D och man ser alltid snett uppifrån. Vad jag minns att man gjorde var att ta sig förbi hinder, som skog, åar osv. Eller så var det att man skulle hjälpa gubbarna att bygga hus åt sig själva genom att samla material. Gubbarna man styrde kunde dö. Jag har för mig att fienderna var bulldozers, såna där traktormaskiner.

Spelet jag söker är troligen samma spel som dessa två trådar eftersöker (där det inte förekom något svar):
http://www.pcgamer.se/forum/strategi-taktik-och-simulatorer/efterlysning-gammalt-spel-20439
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=277438&page=3
Ni kanske märker att jag har citerat lite...

Tacksam ifall någon vet vad detta spel heter och kan skriva det! =)

Bloopys Adventure kanske?

EDIT: Det kanske inte heter Bloopys Adventure, men någonting med Bloopy tror jag iallafall.
Senast redigerad av Shroomface 2011-01-03 kl. 16:19.
Citera
2011-01-03, 16:36
Medlem
Brasas avatar
Jag söker tre väldigt gamla spel.

Det första spelet gick ut på att man skulle bygga en bana som några gröna gubbar (troll?) skulle gå på.

Det andra spelet var någon form av racespel där du körde en formel1-bil, kameravyn var alltid uppifrån och jag minns att det var väldigt bra musik till spelet. Jag tror även att banan påminde lite om banorna i pacman, alltså att man endast får rum med en formel1-bil "per väg". Jag tror det var gräs på sidan om banorna också, jag vill även minnas att man bara kunde svänga hackigt, alltså endast upp, ner, vänster eller höger. Jag tror också att man skulle hämta röda flaggor som fanns lite här och var på banan.

http://i53.tinypic.com/347w75u.png

Det enda jag kommer ihåg av det tredje spelet är en liten kille som går på väggen bredvid sin säng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in