2011-05-30, 18:54
Medlem
AldrigVuxens avatar
Spel till PS3: söker 4- players splitscreen/ co-op/ multiplayer på samma skärm lir. Öppen för egentligen vilken typ av spel som helst, men gärna lite action och tryck/hets!

ex. dungeonhunter alliance.

(citera helst inlägget så jag hittar det igen! )
Citera
2011-05-30, 23:16
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigVuxen
Spel till PS3: söker 4- players splitscreen/ co-op/ multiplayer på samma skärm lir. Öppen för egentligen vilken typ av spel som helst, men gärna lite action och tryck/hets!

ex. dungeonhunter alliance.

(citera helst inlägget så jag hittar det igen! )

WWE All Stars http://youtu.be/mgonP0UmBsY?t=1m20s
Citera
2011-05-30, 23:23
Medlem
hrons avatar
Yo yo!

Det är så här att min vän under en tid gått och grubblat över vad ett spel heter, som han spelade för ungefär ~ 7-8 år sedan. Han tror att spelet var relativt nysläppt då, alltså runt 2004.

Man kunde välja bland olika karaktärer och spela i olika "världar", man använde sig utav vapen som t.ex. yxor, svärd, pilbågar m.m.

Spelet fanns, vad han minns, endast till Gamecube.
Citera
2011-05-31, 02:09
Medlem
AldrigVuxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
WWE All Stars http://youtu.be/mgonP0UmBsY?t=1m20s

Söker helst någon form av co-op spel. Arga vänner i min soffa är ingen hit
Citera
2011-05-31, 14:20
Medlem
Valvarexarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Kanske inte så nytt men left 4 dead 2 är sjukt kul att lana 4 st.

Man kan även prova Killing Floor...
Citera
2011-05-31, 15:54
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigVuxen
Söker helst någon form av co-op spel. Arga vänner i min soffa är ingen hit

Ni är ju två mot två, men nåja.
Citera
2011-05-31, 21:25
Medlem
Benkkes avatar
Nu den senaste timmen så har jag börjat söka upp ett par spel jag spelade när jag var yngre. Hittat några stycken men det är ett par jag inte har namn på

Spel 1 som jag enbart fick kolla på var på ett ungefär så här.

Singleplayer, blåaktig laddnings screen (bakgrunden) FPS
Man började i något som var antingen en raserad trappuppgång/ en hall, man var ensam och i dörren framför var ett par fiender. Fienderna var då i ett kontor.
I platsen där man började kunde man köpa vapen från tomma intet.

1 Pistoler
2 Hagel

En slot för Automatvapen, dessa kan ha vart uppdelade i 2 sektioner

Dålig svag beskrivning, kan vara en chans på miljonen att någon känner igen det jag skriver
Spelades där kring 2002-2004.

Spel 2

Detta vill jag minnas som ett krig, moderna vapen, prickskyttegevär sablar finns. Området man börjar i är ett slagfält av något slag. Skyttegravar, bunkrar.
Man ska tydligen avancera genom en skyttegrav som har blivit infiltrerad av ett par fientliga prickskyttar, man möter upp med sina egna trupper där prickskyttarna härjar. I ett senare skede så sitter man i baksätet av en grå van som man sedan stormar ut från varpå fienderna lackar ur på en.

tredjepersons vy. Spelades ungefär 2002-2004

Svaga minnen så att säga, båda dessa spelades kring 2002-2004 är det fastslaget. För jag minns att jag testade No One Lives Forever2 Jedioutcast II och Double Helix ungefär samtidigt. Vore riktigt fint ifall någon kunde hjälpa mig mot rätt riktning
Senast redigerad av Benkke 2011-05-31 kl. 21:30.
Citera
2011-05-31, 23:11
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Nu den senaste timmen så har jag börjat söka upp ett par spel jag spelade när jag var yngre. Hittat några stycken men det är ett par jag inte har namn på

Spel 1 som jag enbart fick kolla på var på ett ungefär så här.

Singleplayer, blåaktig laddnings screen (bakgrunden) FPS
Man började i något som var antingen en raserad trappuppgång/ en hall, man var ensam och i dörren framför var ett par fiender. Fienderna var då i ett kontor.
I platsen där man började kunde man köpa vapen från tomma intet.

1 Pistoler
2 Hagel

En slot för Automatvapen, dessa kan ha vart uppdelade i 2 sektioner

Dålig svag beskrivning, kan vara en chans på miljonen att någon känner igen det jag skriver
Spelades där kring 2002-2004.

Blood 2? Jag vet inte varför jag tänkte på det men hittade en film med en trappuppgång i alla fall http://www.youtube.com/watch?v=opG70DrQqu8 Dock stämmer det inte att man kan köpa vapen eller har vapen"sektioner".
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Spel 2

Detta vill jag minnas som ett krig, moderna vapen, prickskyttegevär sablar finns. Området man börjar i är ett slagfält av något slag. Skyttegravar, bunkrar.
Man ska tydligen avancera genom en skyttegrav som har blivit infiltrerad av ett par fientliga prickskyttar, man möter upp med sina egna trupper där prickskyttarna härjar. I ett senare skede så sitter man i baksätet av en grå van som man sedan stormar ut från varpå fienderna lackar ur på en.

tredjepersons vy. Spelades ungefär 2002-2004

Svaga minnen så att säga, båda dessa spelades kring 2002-2004 är det fastslaget. För jag minns att jag testade No One Lives Forever2 Jedioutcast II och Double Helix ungefär samtidigt. Vore riktigt fint ifall någon kunde hjälpa mig mot rätt riktning

Vet inte, Hidden & Dangerous 2?
Citera
2011-05-31, 23:54
Bannlyst
Nu är jag inte säker på om det här är precis rätt forum för gratis browser-spel, men det får duga.
Någon som har spelat ett textbaserat gratis zombie-spel på internätet? Det är inte ett vanligt actionspel där man skjuter ner ändlösa horder, utan snarare ett där man gör val utifrån en rullande historia av text där alla ens val får konsekvenser. Tacksam för svar.
Citera
2011-06-01, 10:17
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWizzard
Nu är jag inte säker på om det här är precis rätt forum för gratis browser-spel, men det får duga.
Någon som har spelat ett textbaserat gratis zombie-spel på internätet? Det är inte ett vanligt actionspel där man skjuter ner ändlösa horder, utan snarare ett där man gör val utifrån en rullande historia av text där alla ens val får konsekvenser. Tacksam för svar.

The Sagittarian 2
Citera
2011-06-01, 21:51
Medlem
hrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hron
Yo yo!

Det är så här att min vän under en tid gått och grubblat över vad ett spel heter, som han spelade för ungefär ~ 7-8 år sedan. Han tror att spelet var relativt nysläppt då, alltså runt 2004.

Man kunde välja bland olika karaktärer och spela i olika "världar", man använde sig utav vapen som t.ex. yxor, svärd, pilbågar m.m.

Spelet fanns, vad han minns, endast till Gamecube.

Ingen som har någon som helst aning? Det skulle verkligen uppskattas!
Citera
2011-06-02, 13:24
Medlem
MrHumpes avatar
Hej!

Söker ett spel nu, kommer bli krångligt som fan då jag inte kan släppa särskilt mycket information om det.

Ett strategispel liknande Command and Conquer.
Det utspelades med vanliga soldater, pansarvagnar och helikoptrar m.m. I nutid alltså.
Vad jag löst kommer ihåg, så har jag för mig att man byggde soldater som kom ut ur byggnades som var uppbyggd av gröna tuber.
Har FÖR mig att jag spelade detta runt 96-00 någon gång, är inte helt säker.

Väldigt löst, men kan ni vara snälla och ösa på med ALLA krigsspel ni kan komma på från den epoken! Jag har haft sån ångest den senaste tiden för att jag inte kommer ihåg vad det heter. Skitsamma om det inte passar in på alla punkter, jag kan ha fel, då det är endast lösa barndomsminnen som satt sig i hjärnan.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in