2010-07-26, 20:17
Medlem
Strejkens avatar
Söker ett spel som är som Empire Total War fast inte så komplicerat, utan mer åt AOE-hållet, gärna lite nyare.
Citera
2010-07-26, 21:10
Medlem
Lepiduss avatar
Söker något roligt fantasy-RPG med dvärgar och alver osv.
Har spelat Dragon age, Baldurs Gate, Oblivion/morrowind osv.

Är även sugen på någon typ av ekonomispel, typ att åka runt och köpa och sälja saker. Lite som det gamla favoritspelet Havets Vargar.
Citera
2010-07-26, 21:52
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Söker något roligt fantasy-RPG med dvärgar och alver osv.
Har spelat Dragon age, Baldurs Gate, Oblivion/morrowind osv.

Är även sugen på någon typ av ekonomispel, typ att åka runt och köpa och sälja saker. Lite som det gamla favoritspelet Havets Vargar.
Har ju kommit ut något nytt spel som heter The Guild 2 Renassaince. Tror det går ut på det.
Citera
2010-07-27, 12:44
Bannlyst
Tips på spel ala Assasins creed på xbox 360?

viktig med bra story!
Senast redigerad av guberti 2010-07-27 kl. 13:04.
Citera
2010-07-27, 13:17
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Tips på spel ala Assasins creed på xbox 360?

viktig med bra story!
https://www.flashback.org/t1162162

Om du vill ha bra story så rekommenderar jag Mass Effect. Sen känner jag inte till något spel som är snarlikt Assassin's Creed.
Citera
2010-07-27, 14:13
Medlem
BoyyyBoys avatar
Jag efterlyser ett gammalt PC-spel från 90-talet. Det är inte i stil med Grim Fandango eller Monkey Island på det sättet, men det är ändå i den stilen. Det är mer friare.

Det är ett äventyrsspel i 3D. Killen man springer runt med har blå säckiga kläder och frisyren är bara en svart tofs. I spelet fanns det uppdrag som att sno en killes paraply och leta efter fyrvaktmästaren osv i grottor. Jag har för mig att det hette något med Little Big Planet, men söker man det nu på google får man ju bara upp det nya Little Big Planet som inte har något med detta spel att göra.

Ringer det några klockor för någon? Skulle vara skitkul att hitta på det spelet igen.

Mer ledtrådar..

Man åkte mellan olika planeter har jag för mig. Hade olika skumma uppdrag. Man kunde hoppa väldigt roligt jämfota med karaktären, och jag minns tydligt "boouuummb"-ljudet när han hoppade.
Citera
2010-07-27, 17:31
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Jag efterlyser ett gammalt PC-spel från 90-talet. Det är inte i stil med Grim Fandango eller Monkey Island på det sättet, men det är ändå i den stilen. Det är mer friare.

Det är ett äventyrsspel i 3D. Killen man springer runt med har blå säckiga kläder och frisyren är bara en svart tofs. I spelet fanns det uppdrag som att sno en killes paraply och leta efter fyrvaktmästaren osv i grottor. Jag har för mig att det hette något med Little Big Planet, men söker man det nu på google får man ju bara upp det nya Little Big Planet som inte har något med detta spel att göra.

Ringer det några klockor för någon? Skulle vara skitkul att hitta på det spelet igen.

Mer ledtrådar..

Man åkte mellan olika planeter har jag för mig. Hade olika skumma uppdrag. Man kunde hoppa väldigt roligt jämfota med karaktären, och jag minns tydligt "boouuummb"-ljudet när han hoppade.

Little big adventure?
Citera
2010-07-27, 18:42
Medlem
Weebls avatar
Sitter och har tråkigt, skulle vilja spela ett äventyrs/RPG spel typ. Vad som helst i typ mellan monkey island och _insert RPG game here_ (står helt still i huvudet). Dock inget jävla hoppa runt med precision typ tomb raider.

Någon som har något bra förslag?
Citera
2010-07-27, 19:05
Medlem
Hej har tänkt köpa ett Co-op spel har har kommit fram till Army of Two, men ska jag ta ettan eller The 40 day
Citera
2010-07-27, 19:54
Medlem
SparkMans avatar
Någon som vet ett bra spel till Wii? Gärna äventyr eller rpg. Multiplayerfunktion skulle inte heller skada, snart dags för ännu ett inköp
Citera
2010-07-27, 20:39
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Little big adventure?

Ja! Det var det. Tack så mycket!
Citera
2010-07-27, 21:07
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shred-for-bread
Hej har tänkt köpa ett Co-op spel har har kommit fram till Army of Two, men ska jag ta ettan eller The 40 day
Nu vet jag inte själv, har bara HÖRT att ettan är betydligt bättre än 40th day.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in