2010-04-14, 21:43
Medlem
grithors avatar
Söker ett gammalt spel från Windows 95/98.

Jag har för mig att det kom med Windows 95/98 eller så var det ett tillägg eller något.

Det var iaf ett slags program/spel. Mer en simulator, ett experiment av något slag.

Kom ihåg att det inte fanns något mål med spelet. Man åkte runt och utforskade en slags 3D värld.
Kommer ihåg att det fanns helikoptrar som åkte runt och getingar kommer jag också ihåg.
Väldigt luddigt.

Kommer även ihåg att man kunde ställa in massa saker som påverkade simulatorn.
Typ hur fort det skulle gå och liknande.

Någon som vet vad jag pratar om?
Citera
2010-04-14, 22:58
Medlem
Pendulums avatar
Söker inte ett spel, eller jo. Men mer en TYP av ett spel.
Jag minns för sådär en 10år sedan när det fanns ett flashspel där man gjorde mål på en målvakt och gav sitt lag i allsvenskan "mål". Där kunde vem som helst gå in och göra mål så att lagets mål höjdes och man hade en ingame tabell som låg på nätet där alls mål räknades upp.

Finns det nått liknande idag? Det var perfekt tidsfördriv och det skulle jag behöva vissa stunder.
Citera
2010-04-15, 14:54
Medlem
fugus avatar
Finns det något roligt biljardspel måntro?
Citera
2010-04-15, 15:53
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Söker ett gammalt spel från Windows 95/98.

Jag har för mig att det kom med Windows 95/98 eller så var det ett tillägg eller något.

Det var iaf ett slags program/spel. Mer en simulator, ett experiment av något slag.

Kom ihåg att det inte fanns något mål med spelet. Man åkte runt och utforskade en slags 3D värld.
Kommer ihåg att det fanns helikoptrar som åkte runt och getingar kommer jag också ihåg.
Väldigt luddigt.

Kommer även ihåg att man kunde ställa in massa saker som påverkade simulatorn.
Typ hur fort det skulle gå och liknande.

Någon som vet vad jag pratar om?
Jag har för mig att det fanns något som hette typ "House 3D" eller något. Kan vara äldre, men jag kom att tänka på det av vad du skrev.
Citera
2010-04-15, 22:52
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendulum
Söker inte ett spel, eller jo. Men mer en TYP av ett spel.
Jag minns för sådär en 10år sedan när det fanns ett flashspel där man gjorde mål på en målvakt och gav sitt lag i allsvenskan "mål". Där kunde vem som helst gå in och göra mål så att lagets mål höjdes och man hade en ingame tabell som låg på nätet där alls mål räknades upp.

Finns det nått liknande idag? Det var perfekt tidsfördriv och det skulle jag behöva vissa stunder.
Play for your club?
Citera
2010-04-16, 17:47
Medlem
Columbias avatar
Finns det något bilspel till xbox 360 där man köra med klassiska bilar, typ från 50-80-talet?

Ska helst inte vara alltför avancerat heller.
Senast redigerad av Columbia 2010-04-16 kl. 17:50.
Citera
2010-04-16, 19:46
Bannlyst
Jag söker två typer av spel...

1. Det första så vill jag ha tips på bra laptop spel

2. Och för det andra så vill jag ha tips på bra ich roliga bilspel (typ NFS), FAST kravet är att de ska funka i 16:9 och inte göra om sig till 4:3 som de flesta i tex NFS serien gör. Dock vill jag som sagt att de håller samma stuk....

Tack!
Citera
2010-04-17, 01:01
Medlem
vaoens avatar
Hej mitt gtx 275 har kört ihop sig så nu sitter jag på ett överklockat 7800gtx så jag skulle vilja ha lite spel jag skulle kunna lira med det grafikkortet helst inte något online/multiplayer spel.
Citera
2010-04-17, 02:27
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
1. Det första så vill jag ha tips på bra laptop spel

Tack!
Alone in the Dark 4
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Oddworld
tmNationsForever

Det behövs ingen mus när man spelar. Det är piltangenterna och lite andra knappar som gäller.
Senast redigerad av -ELF- 2010-04-17 kl. 02:29.
Citera
2010-04-17, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Alone in the Dark 4
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Oddworld
tmNationsForever

Det behövs ingen mus när man spelar. Det är piltangenterna och lite andra knappar som gäller.

Jag tackar för dom svaren!
Citera
2010-04-17, 12:15
Medlem
finns det några bra spel till WII? hittar fan inget intressant alls på torrentleech, har klarat new super mario. tycker de kryllar av skitspel till wii. Tur jag inte köpt konsollen,.
Citera
2010-04-17, 13:46
Bannlyst
Jag letar efter ett spel
Det är ett gratis onlinespel som går ut på att man åker ner för en brant issluttning med sin lilla tjocka pingvin och ska landa på olika plattformar för att få så mycket poäng som möjligt... man spelar mot andra online. Jag har sökt runt på internet på både penguin jump och flying penguin.. har dock inte fått fram något vettigt resultat!
Senaste gången jag spelade spelet var tidigt 2008.
Är det någon som känner igen detta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in