2010-03-29, 22:37
Medlem
khlars avatar
Roliga nätverksspel?? (PC)

Tja, någon som har lite förslag på roliga nätverksspel (multiplayer såklart)? Gärna så oseriösa spel som möjligt, i stil med Popcaps spel (ex. skaparna till Peggels), för att ge exempel på typ (även om det inte är nätverksbaserat). Någon som känner till något kul?

Tack på förhand! kHLAR
Citera
2010-03-30, 00:06
Medlem
TechoNisses avatar
söker ett flash-spel (web baserat) där man är en liten snor-unge som är förkyld och ska smitta allt folk på banan. Kommer ihåg att man skulle snora ner ungdomar,gamlingar,och barn. alla på banan för att gå vidare till nästa bana.

edit: hittade spelet. http://www.freeplaynow.com/online-games/play/1356/sneeze.html
Senast redigerad av TechoNisse 2010-03-30 kl. 00:47.
Citera
2010-03-30, 03:36
Medlem
ccoonnyys avatar
Hejsan! Jag söker lite spel nu när jag har fått speltorka, hoppas ni kan hjälpa mig.

1. Spel som civilization 4. (inte total war serien bara)

2. strategispel, helst något liknande age of empires serien osv. (Hittar bara strategispel som jag spelar 1-2 gånger och sedan lägger av.)

3. spel till xbox 360 som man kan lira med polare. Exempel: Gears of war, army of two.

EDIT: Kanske missuppfattade tråden haha.
Citera
2010-03-30, 06:00
Medlem
BigFatCones avatar
Tråden sammanfogas med den befintliga "Jag söker ett spel"-.tråden.

Mvh,
Moderator
Citera
2010-03-30, 10:48
Bannlyst
Hejsan, jag söker ett spel! :P

Detta kommer låta lite suspekt, men:

Man är små gubbar som liknar typ troll och så ska man bygga deras värld/stad genom att gräva tunnlar och rum ner i marken. De lever på svampar som man måste hitta för att säkra att det finns mat. Vinkeln är den att man ser det från sidan, typ alltså ett tvärsnitt.

Något jag spelat snabbt för några år sedan och kan fan inte komma på namnet!

Hjälp uppskattas! =)
Citera
2010-03-30, 11:44
Medlem
SchKutts avatar
Jag söker ett gammalt RPG spel till PC. Man ser allt uppifrån, får quests av personer man möter och de flesta går ut på att döda lite snubbar.

Man dödar några banditer det första man gör.

Kommer inte ihåg om man väljer olika klasser, men magier finns iaf.

Sista bossen är en odöd magiker tror jag. Svår som fan.

Staden/(städerna?) är liksom en enda bild där man kan trycka på olika affärer om man ska handla. Kan ej springa runt vad jag kommer ihåg.
Citera
2010-03-30, 11:50
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Hejsan, jag söker ett spel! :P

Detta kommer låta lite suspekt, men:

Man är små gubbar som liknar typ troll och så ska man bygga deras värld/stad genom att gräva tunnlar och rum ner i marken. De lever på svampar som man måste hitta för att säkra att det finns mat. Vinkeln är den att man ser det från sidan, typ alltså ett tvärsnitt.

Något jag spelat snabbt för några år sedan och kan fan inte komma på namnet!

Hjälp uppskattas! =)

Låter som Lemmings
http://www.elizium.nu/scripts/lemmings/
Citera
2010-03-30, 11:53
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchKutt
Jag söker ett gammalt RPG spel till PC. Man ser allt uppifrån, får quests av personer man möter och de flesta går ut på att döda lite snubbar.

Man dödar några banditer det första man gör.

Kommer inte ihåg om man väljer olika klasser, men magier finns iaf.

Sista bossen är en odöd magiker tror jag. Svår som fan.

Staden/(städerna?) är liksom en enda bild där man kan trycka på olika affärer om man ska handla. Kan ej springa runt vad jag kommer ihåg.
Jag vet precis vilket du menar och jag har det även på skiva där hemma nånstans men jag kommer inte ihåg vad det heter...
Citera
2010-03-30, 12:46
Medlem
existentialisms avatar
Jag söker ett jättegammalt spel typ från 98. Man var en kanin, eller en räv eller något.. Man hade vapen, och det var alltså 2D.. Skitgammalt...Men chill vare, om nån känner igen detta DO TELL
Citera
2010-03-30, 13:01
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentialism
Jag söker ett jättegammalt spel typ från 98. Man var en kanin, eller en räv eller något.. Man hade vapen, och det var alltså 2D.. Skitgammalt...Men chill vare, om nån känner igen detta DO TELL

Jazz Jackrabbit kanske? I det är man en grön kanin

Eller kanske Captain Claw? Här är man nått räv-liknande djur i alla fall http://img213.imageshack.us/i/clawxa4.jpg/
Citera
2010-03-30, 13:04
Medlem
myrmeldjyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Hejsan! Jag söker lite spel nu när jag har fått speltorka, hoppas ni kan hjälpa mig.

1. Spel som civilization 4. (inte total war serien bara)

2. strategispel, helst något liknande age of empires serien osv. (Hittar bara strategispel som jag spelar 1-2 gånger och sedan lägger av.)

3. spel till xbox 360 som man kan lira med polare. Exempel: Gears of war, army of two.

EDIT: Kanske missuppfattade tråden haha.

Testa RUSE.. Dem har Open beta på Steam atm.
http://www.youtube.com/watch?v=fXhtRdv368w
Citera
2010-03-30, 15:39
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Jag vet precis vilket du menar och jag har det även på skiva där hemma nånstans men jag kommer inte ihåg vad det heter...

Jag tror jag har det med nånstans.

Har för mig att det hette magic nånting....

Var tvungen att fuska mig igenom det när det bega sig, klarade verkligen inte skiten annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in