2010-02-16, 22:54
Medlem
Har lagt spelandet på is ett tag efter som min nuvarande dator är grymt out of date men har nu beställt ett monster för att kunna återuppta detta omättade begär.

Vill ha tips på alla typer av nya spel, helst DX11-spel. Jag älskar stealth-spel så Assassins Creed 2 och Splinter Cell Conviction kommer att prioriteras. Jag diggar även platform- och strategispel så kom med lite olika förslag. Jag är ute efter grafik och känsla, alltså inga nostalgitrippar =)

Hur är det med de två jag nämnde, har de släppts till PC?
Citera
2010-02-16, 23:17
Medlem
milgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Kaninspelet skulle kunna vara Jazz Jackrabbit om ni körde Hotseat Versus

Ahh, Jazz Jackrabbit, vilket lir!

Men icke, det är inte den. Det är simplare, och banorna är mycket mindre.
Man kunde vara en vit kanin minns jag.
Citera
2010-02-16, 23:35
Medlem
har laddat ner Allods, gjorde ett acc för ungefär 10min sen .. när jag skall logga in så börjar den ladda sen efter 5sek typ så visar den "Security Certificates: Your account has exipred."

Är det för att det fortfarande är en beta version , vet ju va det betyder men fattar ändå inte ;p det kan ju inte ha gått ut redan(?)
Citera
2010-02-17, 01:57
Medlem
Kazjurols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milga
Det andra var ett spel där man var kaniner och skulle döda varandra på små banor.

Det är ett rätt gammalt spel va? typ DOS?
trampoliner o skit, sprutade blod när man döda den andra?
Citera
2010-02-17, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adas
Jag söker ett bilspel. Har tidigare nästan bara kört nfs men det kanske är dags att vidga vyerna lite. Spelet jag tycker bäst om inom nfs är väl undercover (och de första) så kanske något som liknar det, eller varför inte något helt annorlunda. Bara det är en riktigt skön känsla i det så att det är värt att testa. Förslag?

Sedan tänkte jag mig även ett fps eller något äventyrsliknande spel med bra singleplayer; dvs bra story och kul uppdrag. Helst inget framtida eller med monster och sånt. Kanske något som liknar max payne då det var ett grymt spel eller kanske något i stil med no one lives forever (NOSTALGI!!) . Eller Assassins creed som är det spel som jag på senaste tiden uppskattat mest. Förslag?

Tack på förhand!

Någon? Förslag?
Citera
2010-02-17, 02:49
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Har två spel jag skulle vilja få namn på:

Det ena har jag bara ett svagt minne ifrån, men man flög flygplan i 2D och skulle skjuta ner varandra, mer än så minns jag inte.

Det andra var ett spel där man var kaniner och skulle döda varandra på små banor.

edit: Sjukt luddigt detta blev nu när jag läser det i efterhand, men gör ert bästa =)

Jump n bumb är kanin spelet
http://www.games4win.com/games/jump-n-bump/

JnB ska spelas med en kompis och man ska styra 2 kaniner var med båda händerna och dricka öl för att få ut max av spelet.
Citera
2010-02-17, 10:01
Medlem
milgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jump n bumb är kanin spelet
http://www.games4win.com/games/jump-n-bump/

JnB ska spelas med en kompis och man ska styra 2 kaniner var med båda händerna och dricka öl för att få ut max av spelet.

Yes box! Jump n Bump är det! NOSTALGI!
Citera
2010-02-17, 12:56
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davmann
Letar efter ett Co-op spel till PS3 där man kan köra igenom hela storyn tillsammans.

Army of Two är väl det alla säger men är inte det lite tråkigt (typ bara springa rakt fram hela tiden, skjuta, man dör inte)

res evil 5 är det bästa co-op jag spelat på ps3 hittils.
har nästan spelat alla co-op som finns.

annars är följande hyffsad underhållande offline splitscreen co-op:
resistance 1
cod4 MW2 (special ops, finns ej kampanj)
rainbow six vegas 2
Citera
2010-02-17, 17:00
Medlem
milgas avatar
Citat:
Har två spel jag skulle vilja få namn på:

Det ena har jag bara ett svagt minne ifrån, men man flög flygplan i 2D och skulle skjuta ner varandra, mer än så minns jag inte.

edit: Sjukt luddigt detta blev nu när jag läser det i efterhand, men gör ert bästa =)

Ingen som har någon aning om vad flygplansspelet är för något? Det är till PC.
Citera
2010-02-17, 17:12
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ingen som har någon aning om vad flygplansspelet är för något? Det är till PC.

Skulle det kunna vara Triplane?

http://www.dosgamesarchive.com/download/triplane-turmoil/
Citera
2010-02-18, 01:29
Medlem
Hej! Jag letar efter ett gratis online spel, men vet inte riktigt vad. Då hittade jag denna intressanta sidan
http://play-free-online-games.com/games/games_rpg.html
Dock vet jag inte skillnaden på mmorpg och rpg, skulle gissa att rpg står för role playing game och mmorpg står för many eller nåt.

I sommras testade jag Rappelz. Där man sprang omkring och gjorde quests, det gillade jag. Och nyss testade jag Atlantica online. Det va tråkigt, när man attackerade hade man några gubbar med sig, så ställde man upp och slogs med en gubbe i taget... bah, tog lång tid.
Så helst vill jag äga 1 egen gubbe som jag går omkring med. Typ 2moons kanske?
Senast redigerad av Swagger01 2010-02-18 kl. 01:31.
Citera
2010-02-18, 02:50
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Hej! Jag letar efter ett gratis online spel, men vet inte riktigt vad. Då hittade jag denna intressanta sidan
http://play-free-online-games.com/games/games_rpg.html
Dock vet jag inte skillnaden på mmorpg och rpg, skulle gissa att rpg står för role playing game och mmorpg står för many eller nåt.

I sommras testade jag Rappelz. Där man sprang omkring och gjorde quests, det gillade jag. Och nyss testade jag Atlantica online. Det va tråkigt, när man attackerade hade man några gubbar med sig, så ställde man upp och slogs med en gubbe i taget... bah, tog lång tid.
Så helst vill jag äga 1 egen gubbe som jag går omkring med. Typ 2moons kanske?

mmo = massive multiplayer online
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in