2009-12-25, 20:01
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Letar efter ett rpg med Oblivions frihet blandat med baldurs gate/Arcanum liknande icke-linjärhet, finns det ens något? Helst lite modernare.
Divine divinity (ettan), Ultima VIII eller Risen.
Citera
2009-12-25, 20:51
Medlem
Fyra20s avatar
Vilket PC spel ska jag köpa: Guild Wars eller Kotor1?
Upskattar svar
Citera
2009-12-25, 20:54
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontan11
Har ett 360, men vill helst ha ett bra och mysigt PC spel. Gillar strategispel, spel där man bygger upp saker typ som rollercoaster, spel där man utvecklas mm.
Heroes of Might and Magic 3 är en blandning av strategi- och rollspel. Enligt mig det bästa pc-spelet.

Om du är sugen på att lira äldre spel så kan du ladda ner en emulator och några av de klassiska rollspelen. Exempelvis Shadowrun, Terranigma, Final Fantasy 6 till Snes.
Citera
2009-12-25, 23:26
Medlem
anooonyms avatar
det är ett spel med motorcross. har ni spelat generally så är det liknande upplägg.
typ 2d, stillastående skärm man kör runt på. det är "söta" små motorcyklar man kör runt med.

har för mig det fanns på en komputer för alla - demoskiva eller en pcgamer skiva..

tänk er ett freewarespel, litet, enkelt och kul.
Citera
2009-12-25, 23:30
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
det är ett spel med motorcross. har ni spelat generally så är det liknande upplägg.
typ 2d, stillastående skärm man kör runt på. det är "söta" små motorcyklar man kör runt med.

har för mig det fanns på en komputer för alla - demoskiva eller en pcgamer skiva..

Det enda som dyker upp i mitt huvud när jag hör 2d motorcross är Elasto mania.
Citera
2009-12-25, 23:57
Medlem
anooonyms avatar
motocross stunt racer

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Det enda som dyker upp i mitt huvud när jag hör 2d motorcross är Elasto mania.
nja det är mer 2.5D jag menar
det är liksom 3d fast grafiken är nog 2d. det är iaf isometriskt.. antagligen skitokänt osså.

Citat:

nevermind me, jag hittade det !!

motocross stunt racer
http://images.google.se/images?rlz=1C1CHMG_svSE301SE331&sourceid=chrome&q= Motocross+Stunt+Racer&um=1&ie=UTF-8&ei=Q0Y1S46kCdTL-QaOx9yuCg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resn um=1&ved=0CBgQsAQwAA
Senast redigerad av anooonym 2009-12-26 kl. 00:11.
Citera
2009-12-26, 12:46
Medlem
Draedons avatar
Jag har en femårig dotter som vill ha ett karaokespel, då helst med svenska låtar eller barnlåtar. Finns det något sådant till 360 eller Wii? Har ingen lust att skaffa en PS2/3 bara för Singstar.
Citera
2009-12-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag har en femårig dotter som vill ha ett karaokespel, då helst med svenska låtar eller barnlåtar. Finns det något sådant till 360 eller Wii? Har ingen lust att skaffa en PS2/3 bara för Singstar.

Disney Sing it till 360 och Wii, har väl en massa Hannah Montana och sånt. Kolla upp!
Citera
2009-12-26, 16:21
Medlem
Lennart258s avatar
Rekommendera mig strategispel (RTS).

.
Följande spel av den önskade typen har jag spelat en del och tycker om: Warcraft 1,2,3 , Starcraft 1, Rome total war, command & conquer generals, Age of empires 3.

Jag söker nu ett spel som jag i första hand ska spela i multiplayerläge (DC/LAN).

Rome TW är visserligen ett kanonspel men lite tråkigt med avsaknaden av byggläge vid multiplayer.

Jag är helst utan magi och science fiction.

Att spelet är gammalt och/eller har dålig grafik stör mig inget utan det tidigare är snarare en fördel då kostnaden blir reducerad därav.

Förslag med motivering mottages tacksamt.

.
Citera
2009-12-26, 16:30
Medlem
Hej alla glada!

Jag sitter och letar ett spel till min mor, inte för att hon spelar speciellt mycket utanför att hon förstör sin dator något så in i helvette med sina förbannade zylom-skitspel som hon envist laddar hem och installerar fast man varnar henne varenda gång hon gört.

Hon gillar "sök-och-finn"-spel som man letar efter grejjer på och klickar. Det bör nämnas att tanten är 50, halvblind och så långsam så det är pinsamt på dator så de flesta spelen med någon som helst fart i går fetbort. Det måste vara på svenska eftersom gamlingen är språkmässigt handikappad tydligen också.

Snälla hjälp mig, datorn tar 15 minuter o starta o ja tänkte dra in windows 7 på den. Vore tråkigt om hon har förstört den IGEN efter 1 dag.

Tacktack
Citera
2009-12-26, 16:34
Medlem
Fyra20s avatar
Låter L4d2,Kotor1,Dragon Age:Origins och CoD4 till PC som ett bra köp?
Citera
2009-12-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Låter L4d2,Kotor1,Dragon Age:Origins och CoD4 till PC som ett bra köp?

Ja du menar ju antagligen modern warfare 2 när du säger CoD4 eftersom det då (undantaget Kotor1) i stort sätt är en fullständig kopia av toplistorna precis nu.

Ja det är väl klart att det är ett "bra" köp om du har råd med det, tänk på att Dragon Age är tidskrävande dock så köp typ CoD och Dragon age först isf och sen haru ju några hundra timmars underhållning bara där. Kotor1 är iofs skitbra men vänta på Mass Effect 2 istället imo, kör igenom 1an om du inte gjort det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in