2009-10-10, 18:34
Bannlyst
Tjenare! Letar efter ett sånt här tamagotchi liknande spel fast till datorn, där man tar hand om något djur - har letar runt men inte hittat någonting som inte ser ut att komma från stelåldern Någon som vet något?
Citera
2009-10-10, 19:16
Medlem
petherfs avatar
Ett sätt att hitta gamla spel kan vara att regga sej på:

http://www.underground-gamer.com/

Tror att dom har öppen regg
Dom har spel ifrån 90 talet och framåt
Citera
2009-10-10, 21:32
Medlem
cro-magss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Skaffa xbox 360 och spela Fable 1 och 2.

Har xbox360 och spelat igenom Fable 1 och 2 ett flertal gånger :P
Så, nåt mera?
Citera
2009-10-11, 09:57
Medlem
Söker ett flashspel. Det hela ser ut att vara ritat på papyrus. Det går ut på att man ska klicka på olika saker i rätt ordning för att få en liten röd boll att komma vidare.

Någon?
Citera
2009-10-11, 16:44
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldest
Marvel Ultimate Alliance kanske? Finns även en nyare tvåa. Vet dock inte riktigt hur spelmekaniken fungerar, men rollspelsmoment ska finnas.
Ja, jag har kollat lite på det spelet. Rollspelsdelen verkar dock vara begränsad och det är lite för mycket action. Jag vill ju mer ha skills som jag trycker på och uppgradera min gubbe.
Annars får jag väl köpa en dator och börja spela Champions Online.
Citera
2009-10-11, 19:48
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cro-mags
Tjenare.

Har lagt ner min World of Warcraft-period (men älskar fortfarande konceptet, dvs levla en karaktär och fixa bättre och bättre utrustning etc). Därför letar jag nu efter ett spel som följer World of Warcrafts-konceptet som jag kan spela tills Diablo 3 släpps

Är öppen för alla tips, ge mig ge mig!!

Ska det vara online? Aion kanske? The Elder Scrolls serien? Fallout?
Citera
2009-10-12, 13:34
Medlem
Citera
2009-10-12, 23:22
Medlem
cheeffs avatar
Hum jahapp då ska man försöka förklara ett spel då....

Kommer tyvärr ihåg väldigt lite av detta men om någon kommer på vad det är så får ni en stor guldstjärna av mej!

Vet inte om jag riktigt vågar jämföra det med Fahrenheit (Indigo Prophecy) men brukar halvt komma in på det när jag försöker klura ut vilket spel jag menar. Man spelar en man som, ja jag vet inte vad han ska göra egentligen:S Man går typ omkring och klurar ut saker om jag inte minns rätt och har jag inte helt fel så tror jag spelet utspelar sej i en framtid. Kan vara så att "regeringen" har hård koll på folk. Platser jag minns man besöker är bl.a. mannens arbete, hem, planetorium (kanske), tror en typ av militärbas eller något liknande där man skuter iväg en raket/detonerar en bomb och också en slags "äldre" affär där jag tror man hittar lite äldre tdningsklipp om hur "regeringen" kan ha varit inblandat i nått dumt.

Ja som sagt jag kan minnas fel såklart på vissa saker. Men någon som kommer och tänka på något? Tack på förhand om något löser det!
Citera
2009-10-12, 23:28
Medlem
käcke-pers avatar
Jag söker ett coop spel som jag kan spela med personer som bor i samma hushåll som jag. Det skall vara PS3 och man skall spela med varandra, typ som army of two, problemet är att det är bara jag som gillar skjuta spel, så det måste vara nåt annat, sport funkar ej heller (äventyrsspel funkar fint).. Nån som har en idé?

Sammanfattning: Söker spel till PS3 som är split screen coop och inte är FPS eller sport.
Citera
2009-10-12, 23:55
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käcke-per
Jag söker ett coop spel som jag kan spela med personer som bor i samma hushåll som jag. Det skall vara PS3 och man skall spela med varandra, typ som army of two, problemet är att det är bara jag som gillar skjuta spel, så det måste vara nåt annat, sport funkar ej heller (äventyrsspel funkar fint).. Nån som har en idé?

Sammanfattning: Söker spel till PS3 som är split screen coop och inte är FPS eller sport.

Little Big Planet

Re5 kanske fungerar med.
Citera
2009-10-13, 10:11
Bannlyst
Jag söker ett specifikt realtids strategispel, problemet är att jag bara minns fragment utav det.
Spelet släpptes förmodligen sent 90-tal eller tidigt 00-tal.

Spelet är futurstiskt och i början så går man från någon slags militärbas in genom en teleport till en annan "värld". Man styr en huvudkaraktär som inte får dö och under spelets gång så kommer man i kontakt med fler karaktärer som slår följe med en. Snart når man fram till ett basläger eller liknande där man kan börja konstruera olika farkoster och liknande som ens karaktärer kan använda.
Det finns också ett rivaliserande lag som man samtidigt slåss mot om jag minns rätt.

Usch.. jag kommer ihåg så lite. men detta spel var i alla fall svinkul och jag har letat som ett as efter det utan framgång.
Citera
2009-10-13, 10:19
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Little Big Planet

Re5 kanske fungerar med.
Är ju inte split screen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera