2007-08-19, 16:35
Medlem
tjaboooos avatar
I.A, titta efter en knapp som heter nytt ämne, finns inte i trådar men däremot här till vänster både uppe och nere.
Tänk också på att använda sökfunktionen ibland då många frågor finns besvarade alternativt skall tas i specifika samlingstrådar för att slippa 20000 trådar om samma ämne.

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=19
Citera
2007-08-19, 18:02
Medlem
zoobits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Zoobit, ta en titt här.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Macintosh_games
Shit, det komemr att ta ett tag att gå igenom den listan. Då vet jag vad jag ska göra nästa gång jag har tråkigt! Tack för tipset.
Citat:
Ursprungligen postat av I.A
Ledsen om jag skriver något som inte tillhör tråden, men jag undrar hur skapar jag en egen tråd?

Tacksam för svar
Längs upp till vänster i varje forumdel finns en liten knapp som heter "Nytt ämne". Tryck där.
Citera
2007-08-19, 22:39
Medlem
Spel i Gauntlet stilen.

Något som jag inte kan få nog av är spel i Gauntlet stil. Ni vet sånna spel där man springer runt ett gäng och skjuter ner allt som rör sig.
Jag har lirat Red Star, Hunter the Reckoning osv osv, och letar nu efter något nytt i den stilen. Jag har spanat runt men inte lyckats få fram något, så nu vänder jag mig till er på flashback för hjälp.

Någon som har ett bra förslag kanske?
Citera
2007-08-20, 15:28
Medlem
Grådjurs avatar
Söker ett gammalt spel ifrån 90 talet där man spelade som en trollkarl/narr.

Det gick ut på att klicka sig fram och gå runt i en medeltidsvärld. Det inehöll en tidsmaskin på något ställe.

Kommer inte ihåg mer, men om någon vet så
Citera
2007-08-20, 16:03
Medlem
tjaboooos avatar
Simon the sorcerer ?
Citera
2007-08-20, 16:19
Medlem
Grådjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Simon the sorcerer ?

Liknande det men man spelade som en gul/lila narr med en typsik narr-mössa med 4 spetsar och en sådan rund klocka i varje spets.

Simon the soercer var det inte men väldigt likt. Inte simon 1 heller, även om dräkten var lila så var det en narr med sådan typsik mössa och ingen trollkarl,
tack iaf
Citera
2007-08-20, 18:28
Medlem
vilket är det bästa online actionspelet som finns på marknaden nu? funderar på att köpa battlefield 2124. är det värt att köpa? är inte det lite gammalt?

en till fråga. crysis kommer ha online läge ochså eller?

tack på förhand
Citera
2007-08-20, 18:32
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
vilket är det bästa online actionspelet som finns på marknaden nu? funderar på att köpa battlefield 2124. är det värt att köpa? är inte det lite gammalt?
Köp BF2 istället, du får ett mycket roligare spel (med fler spelare) till ett billigare pris.
Citera
2007-08-20, 18:52
Medlem
okej. ska man köpa till expention på en gång?
Citera
2007-08-20, 20:23
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
okej. ska man köpa till expention på en gång?

Visst! Jag köpte mitt BF2 för 199 kr på elgiganten tillsammans med Special forces.
Citera
2007-08-21, 08:45
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grådjur
Liknande det men man spelade som en gul/lila narr med en typsik narr-mössa med 4 spetsar och en sådan rund klocka i varje spets.

Simon the soercer var det inte men väldigt likt. Inte simon 1 heller, även om dräkten var lila så var det en narr med sådan typsik mössa och ingen trollkarl,
tack iaf
Är du verkligen säker på att det inte är nåt av Simon The Sorcerer spelen? Det finns ju nämligen en narr med i tvåan, du kanske blandar ihop huvudpersonen med den. Se screenshot:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Simon_the_Sorcerer_2_screenshot.png
Citera
2007-08-21, 09:02
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Vet inte riktigt vart jag ska posta denna fråga så jag kör här. Finns det några fler silent hill spel till pc förutom 2:an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in