2009-08-30, 19:14
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floppe
Söker efter ett gammalt spel som jag körde när jag var ung. man var nån gubbe med röd hatt och mustach och blåa hängselbyxor. man sprang runt i en 2d värld och hoppa på sköldpaddor och konstiga kreaturer av olika slag. det var ett riktigt dåligt spel men det väcker barndomsminnen.

EDIT* Tror att spelet gick ut på att man skulle rädda nån tjej lr nåt. :/ Jag döda nån stor drake med taggar på ryggen också fast kan inte göra nån koppling mellan det.
måste vara sonic the hedgehog
Citera
2009-08-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy

haha låter ju mer som Mario förutom detaljen med blåa hängselbyxor.
Citera
2009-08-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Det var inte sonic the hdegehog. Kan även nämna att man kunde va en grön snubbe också som hette nåt på lugi och man kunde rida på nån storts grön dinosaurie.
Citera
2009-08-30, 19:50
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floppe
Det var inte sonic the hdegehog. Kan även nämna att man kunde va en grön snubbe också som hette nåt på lugi och man kunde rida på nån storts grön dinosaurie.

Hmm.
Tycker iaf det låter som Megaman.
Inte HELT säker, men av din beskrivning så.

Bra spel förövrigt, megaman.
Citera
2009-08-30, 19:59
Medlem
Söker ett spel jag lirade för extremt längesen, kommer inte ihåg så mkt men ska försöka förklara. Det var ett rpg som var uppdelat i 4 skivor, den första va gratis och resten var man tvungen att betala för. lirade bara första delen pga att ja inte kunde hitta resten på internet och den delen slutade med att man va i ett stort torn. på översta våningen kunde man tex möta ett monster som hette gargoyle och man kunde också loota bastard sword där ( lite hjälp kanske men ganska långsökt ). har försökt hitta spelet några dagar nu men går fan inte att hitta ;o
Citera
2009-08-30, 20:05
Medlem
SimpleMans avatar
Söker efter ett gammalt spel, till sega om jag inte minns alldeles fel nu. Man såg från sidan, tror ja. Man var 2st gubbar, rätt tjocka. Runda. Jag tror också att dom hade nån slags hatt på sig(?) Och så kunde man skjuta massa gubbar då såklart. Jag har vaga minnen om att den ena gubben var blå och den andra röd. Skulle vara kul att hitta en gammal klassiker som man lirade förr. Hoppas nån känner igen vad jag letar efter.
Citera
2009-08-30, 20:12
Medlem
Jag söker ett spel. Förmodligen sent 90-tal alternativt tidigt 2000-tal.

Man är en man som varit med om en bilolycka(?) och man lider nu av minnesförlust(?), man hamnar i början på ett psyksjukhus. Där kan man bland annat se en man som står och bankar huvudet i väggen, tror även man träffar på någon psykiskt störd snubbe som sitter inne för att han gav en förgiftad paj till sin mor. Lite längre fram i spelet tror jag man hamnar i någon sleten stad, där träffar man på barn som leker på marken, pojken är missbildad i ansiktet.

Väldigt luddigt men ni som spelat det borde känna igen dessa saker.
Citera
2009-08-30, 20:20
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Nej det är det som är grejen, man är en vanlig snubbe som går på ett museum, sen händer något skumt på museet och man lyckas färdas tillbaka i tiden ( Hint: Timegate:Knights chase) Första banan i timegate är iallafall ett museum med såna där laser-larmstrålar osv.

I see.. Då ska jag kolla in det då
Citera
2009-08-30, 20:43
Medlem
Ekols avatar
Går det att få tag i hela spelet "Trials HD" till xbox360 utan att köpa det?
http://www.youtube.com/watch?v=sQAmbTEOJG8
Citera
2009-08-30, 21:13
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekol
Går det att få tag i hela spelet "Trials HD" till xbox360 utan att köpa det?
http://www.youtube.com/watch?v=sQAmbTEOJG8
Testat att kolla piratviken?
Citera
2009-08-30, 21:35
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleMan
Söker efter ett gammalt spel, till sega om jag inte minns alldeles fel nu. Man såg från sidan, tror ja. Man var 2st gubbar, rätt tjocka. Runda. Jag tror också att dom hade nån slags hatt på sig(?) Och så kunde man skjuta massa gubbar då såklart. Jag har vaga minnen om att den ena gubben var blå och den andra röd. Skulle vara kul att hitta en gammal klassiker som man lirade förr. Hoppas nån känner igen vad jag letar efter.

Bonanza Bros.? En gubbe är kort, tjock och blå, den andra lång, smal och röd.

Citat:
Ursprungligen postat av z.v0
Jag söker ett spel. Förmodligen sent 90-tal alternativt tidigt 2000-tal.

Man är en man som varit med om en bilolycka(?) och man lider nu av minnesförlust(?), man hamnar i början på ett psyksjukhus. Där kan man bland annat se en man som står och bankar huvudet i väggen, tror även man träffar på någon psykiskt störd snubbe som sitter inne för att han gav en förgiftad paj till sin mor. Lite längre fram i spelet tror jag man hamnar i någon sleten stad, där träffar man på barn som leker på marken, pojken är missbildad i ansiktet.

Väldigt luddigt men ni som spelat det borde känna igen dessa saker.

Kan det vara Sanitarium?
Citera
2009-08-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Kan det vara Sanitarium?

Japp, det är Sanitarium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto