2009-07-16, 01:18
Medlem
fgnms avatar
Letar efter ett action-spel som är ett par år gammalt. Tror det utspelar sig under typ medeltiden, man har rustningar osv. Efter man klarat banor (tror jag) kan man köpa nya vapen, rustning och spells. Man spelar igenom det relativt snabbt vad jag kommer ihåg. Tänk er wow (samma vinkel på kameran), fast det ända man gör är typ instancer ensam. Kommer verkligen inte ihåg vad det heter men tänker på det när jag läser "Sacred". Något kort namn som börjar på "S" har jag för mig.

Tack på förhand.
Citera
2009-07-16, 01:37
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Letar efter ett action-spel som är ett par år gammalt. Tror det utspelar sig under typ medeltiden, man har rustningar osv. Efter man klarat banor (tror jag) kan man köpa nya vapen, rustning och spells. Man spelar igenom det relativt snabbt vad jag kommer ihåg. Tänk er wow (samma vinkel på kameran), fast det ända man gör är typ instancer ensam. Kommer verkligen inte ihåg vad det heter men tänker på det när jag läser "Sacred". Något kort namn som börjar på "S" har jag för mig.

Tack på förhand.

Det kanske är silver?
Citera
2009-07-16, 01:45
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Du har redan det enda brädspelet som utspelar sig under ww2 som är värt att spela...
Men Hearts of Iron 3 kommer snart.
Ok, synd
Jo jag vet, längtar verkligen!
Citera
2009-07-16, 09:25
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:

Tack på förhand.
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Det kanske är silver?
Silver är inte uppbyggt av direkta "banor" & det har låsta kameravinklar med förrenderade bakgrunder. Dessutom kan man inte handla vapen utan man hittar dem väl snarare?

Det hette inte Severance? (vettetusan om man kunde köpa vapen i det heller)
Citera
2009-07-16, 10:53
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Silver är inte uppbyggt av direkta "banor" & det har låsta kameravinklar med förrenderade bakgrunder. Dessutom kan man inte handla vapen utan man hittar dem väl snarare?

Hade helt fel med namnet. Spelet jag letade efter heter Enclave, hittade det när jag kollade efter Severance på gamespot
Citera
2009-07-16, 13:50
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel

Aha där ser man. Var Bra många år sen jag ens såg det.
Citera
2009-07-16, 14:10
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Hade helt fel med namnet. Spelet jag letade efter heter Enclave, hittade det när jag kollade efter Severance på gamespot
Sweet! Såg ganska trevligt ut faktiskt. Aldrig hört talas om det tidigare. Kanske missat någonting riktigt intressant?
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Aha där ser man. Var Bra många år sen jag ens såg det.
Lugnt ett av de bästa spelen som gjorts!
Citera
2009-07-16, 20:41
Medlem
MindLaunchs avatar
Nu har jag riktig spelbrist.

Så jag undrar om någon skulle kunna nämna några spel som skulle kunna uppfylla mina krav.

Kraven är:
Helst ska det spelas i samband med helvetet(man bekämpar det eller är med det), eller att man ska besegra någon makt(Clive barker's Jericho var en succee enligt mej)
OM MÖJLIGT! Feta och grymma bossar.
Helst FPS eller Third Person. Men äventyr går också bra.
Helst ganska modern grafik

Jag vet att mina krav är konstiga och kanske barnsliga. men detta är vad jag är sugen på ^^
Citera
2009-07-16, 22:01
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindLaunch

Så jag undrar om någon skulle kunna nämna några spel som skulle kunna uppfylla mina krav.

Kraven är:
Helst ska det spelas i samband med helvetet(man bekämpar det eller är med det), eller att man ska besegra någon makt(Clive barker's Jericho var en succee enligt mej)

Jag vet att mina krav är konstiga och kanske barnsliga. men detta är vad jag är sugen på ^^

Diablo II. Finare grafik får du leta efter.
Citera
2009-07-16, 22:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindLaunch

Kraven är:

Har du inte spelat det så kan jag rekommendera Vampires the Masquerade: Bloodlines.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines - Wikipedia

vampire the masquerade bloodlines - Google Bildsökning

Vampire: The Masquerade - Bloodlines for PC - Vampire: The Masquerade - Bloodlines PC Game - Vampire: The Masquerade - Bloodlines Computer Game

Vampyrer, varulvar, komplotter, bloddrickande, olika klaner som kämpar om kontrollen över städerna...låter inte det lockande?
Isåfall är du väldigt annorlunda mot mig.
Se bara till att patcha upp det till senaste patchen, som löste många problem. Tidigare kunde lite av varje hända, men med senaste patchen är det tvärstabilt.
Citera
2009-07-16, 22:43
Medlem
kapten zooms avatar
Jag söker spel som liknar The Scruffs. För er som inte vet vad det är så http://www.miniclip.com/games/the-scruffs/en/

Det går ut på att man ska hitta olika föremål som finns på bilderna.
Riktigt kul f.ö
Citera
2009-07-16, 23:32
Medlem
MindLaunchs avatar
Vampire: The Masquerade - Bloodlines har jag lirat.

Jag kom på en sak till.

Ett spel med Asagudarna är ALLTID accepterat. allt utom ren skit grafik är tillåten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in