2007-08-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Har fått tag på en skiva med en massa gamla nintendo 8-bitsspel som man kör i ps2. Någon som vet om det finns nåt motsvarande med gamla Amiga-spel? Drömmen är att få spela Sensible Soccer igen, något som går på pc men då funkar inte gamepad
Kika in på http://www.zophar.net/ , någorlunda dåligt uppdaterad då ägaren ville låta siten dö för flera år sedan vilket inte fansen tillät. Kolla under emulators ps2, finns säkert något.

edit: fanns inget där tyvärr. Om någon har koll på aktuella sidor som listar emulatorer så skicka mig gärna ett PM. Zophar.net har alltid varit favoritsidan i emuträsket, men tyvärr verkar den ha gått helt i graven.
Citera
2007-08-12, 12:45
Medlem
tjaboooos avatar
Kolla vad jag hitta med google
http://ps2emu.dcemu.co.uk/uae4ps2.shtml
Citera
2007-08-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Vad sägs om Lego Racer?

Jag söker ett spel som jag lirade på 90-talet. Det var rätt flashigt och futuristiskt. Påminner lite halvt om Doom. Man kunde skjuta bovarna och när dom tappade vapnet ställde dom sig på knä och bad till en. Det är nog det enda jag kommer ihåg. Ring a bell?

Jag tycker det låter som Rise of the Triad.
Citera
2007-08-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Streets of Rage?

Nepp inte SOR det var ju till Mega Drive ju.
Fast detta spel är upplagt på samma sätt som SOR.
Citera
2007-08-12, 13:41
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Nepp inte SOR det var ju till Mega Drive ju.
Fast detta spel är upplagt på samma sätt som SOR.

Det fanns en arkad version också.
Citera
2007-08-12, 16:31
Medlem
Gustaas avatar
Nu är det såhär, att imorgon ska jag och några av mina vänner börja lan, visst synd på sommar tiden. men vädret är ju piss så då blir det att packa ner datorn och ge sig av

Men men, det jag vill komma fram till är att jag jätte gärna skulle ta emot tips på roliga lan spel. så hjälp mig gärna och ge förslag så ska jag se om jag hinner få tag på dem tes imorrn
Citera
2007-08-12, 16:33
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
letar efter ett spel där man kan bygga sin egen bil (skippa mulle meck och samtliga NFS-lir)
och tävla med den. helst inte så krävande då min dator håller på att lägga av för gott

Street Rod. Det ska din burk klara av..
Helt ok roande ett tag
Citera
2007-08-12, 16:39
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Jag tycker det låter som Rise of the Triad.
Det var det! Tack tack tack tack
Citera
2007-08-12, 19:46
Bannlyst
Det där spelet då du bara ser ett sikte, så hoppar det fram monster lite här och där som du ska döda, så finns det en flicka man ska rädda e.tc
Citera
2007-08-12, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaa
Nu är det såhär, att imorgon ska jag och några av mina vänner börja lan, visst synd på sommar tiden. men vädret är ju piss så då blir det att packa ner datorn och ge sig av

Men men, det jag vill komma fram till är att jag jätte gärna skulle ta emot tips på roliga lan spel. så hjälp mig gärna och ge förslag så ska jag se om jag hinner få tag på dem tes imorrn

Battlefield 2 kanske?, Halo 2 om ni har win vista. Warcraft 3. Finns massa roliga spel!
Citera
2007-08-12, 19:59
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Halo 2 om ni har win vista.
Halo2 funkar i xp också om man startar spelet via en "loader"
Citera
2007-08-12, 21:46
Medlem
erikbes avatar