2009-07-11, 20:16
Moderator
skunkensunes avatar
Tips på lite roliga "modern fps" i stil med CoD4? Gärna i ökenstadsmiljö (typ skjuta talibaner). Har kört FC2 så det kan skippas. Inte alltför gamla spel heller, 4-5 år max.
Citera
2009-07-11, 20:20
Medlem
xurras avatar
Söker efter ett FPS spel som är några år gammalt.
Man kan köra tanks i spelet har jag för mig.

På en bana sprängs en atombomb och banan efter så åker man runt med en tank i ett radioaktivt område.

Det är inte ett CoD spel.

Så, vet ni vilket jag menar?
Citera
2009-07-11, 20:39
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holy
Hittade denna screenshoten i Tales of Monkey Island-tråden, vilket spel är det?

http://adventuregamers.com/images/db/10422.jpg

Tack!

YouTube - Machinarium
Fast är du säker på att det var i Tales-tråden? Jag såg det nämligen i den här tråden: Saknar du peka och klicka-spelen? - Sidan 3 - Flashback Forum
Citera
2009-07-11, 21:09
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Tips på lite roliga "modern fps" i stil med CoD4? Gärna i ökenstadsmiljö (typ skjuta talibaner). Har kört FC2 så det kan skippas. Inte alltför gamla spel heller, 4-5 år max.

ett bra modernt fps är ju crysis, dock är det djungelmiljö och koreaner istället för talibaner. ArmA II har ju kommit i dagarna också. Annars så.. F.E.A.R 2 kanske?
Citera
2009-07-11, 21:34
Medlem
holys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
YouTube - Machinarium
Fast är du säker på att det var i Tales-tråden? Jag såg det nämligen i den här tråden: Saknar du peka och klicka-spelen? - Sidan 3 - Flashback Forum

Tack för svar, och jo det var i Tales tråden där en användare skrev ett inlägg där han ansåg att 3D i äventyrsspel inte fungerade och tyckte att 2D var bättre, och då länkade han till denna bild!
Citera
2009-07-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Americas army om du gillar verklighetstrogna spel, finns ökenstadsaktiga banor i det också. Fienden ser alltid ut som terrorralisti med rånarmasker typ och vårlar typ "achbar!!!" eller hur dom låter.
Citera
2009-07-12, 03:59
Medlem
Jag är i stort behov av något slags spel där jag kan leka allsmäktig eller liknande. Redan spelat bägge Black & White, de flesta bra strategispel, diablo 2, titan quest, hellgate london, alla elder scrolls, dark messiah, baldur's gate 1 samt 2, neverwinter nights 1 och 2 och demigod. tackar för svar.
Citera
2009-07-12, 13:58
Medlem
antagonistens avatar
Finns det några (hyfsat) nya, trevliga RPG:n till PC? De jag har lirat är Fallout 3, KOTOR 1/2 och TES IV.
Edit: Mass Effect har jag provat men jag gillade det inte.
Senast redigerad av antagonisten 2009-07-12 kl. 14:01.
Citera
2009-07-12, 16:43
Medlem
Hej!

Jag söker ett spel till Xbox 360 där man kan spela Co-op splitscreen. Så länge det är roligt så funkar det för mig

Spel som är varvade redan;
Gears of War
Gears of War 2
Left 4 Dead.

mvh
Citera
2009-07-12, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filip123
Hejsan

Jag söker ett open world/sandbox spel som är bra. det är inga krav förutom att det ska vara öppet.

Jag har redan:
GTA IV
SR 2
FUEL kanske? Det är ett racing spel och man gör olika race som man hittar lite här och där så unlockar man bitar av världen.Så kan man också gå in på typ free ride lr nåt så får man åkta o göra vad som hälst. Hela mappen är 14,000 km2 Helt sjukt stort! DOm kom med i guiness world records för största spelbara banan. Finns ett demo på Xbox live och till data och ps3 tror jag. Och om du nur ladda ner demot och om du kollar på kartan å ser du en fyrkant med röda outlines som man får köra runt i och då kan du testa att åka från ena sidan till den andra xD sen zoomar du ut från kartan så får du en uppfattning hur stort det är.
Senast redigerad av Floppe 2009-07-12 kl. 18:01.
Citera
2009-07-12, 22:46
Medlem
kebabmammans avatar
Hej igen, jag söker ett spel som jag läste om i PCGamer eller liknande,
Det lilla jag kommer ihåg var att man var en alien som typ åkte omkring och hämtade kor och grejer, eller vafaaan, jag kommer inte fullt ihåg men jag har för mig att man kunde gå omrking på gatorna i en stad ochliksom "bli" folk, man dödade dom och antog deras skepnad, eller nåt sånt. Sen kunde man flyga ett aslien skepp och röva kor eller något, men det verkade kul och jag vill verkligen veta vad det heter det var i 3d iaf och man kund eäven skjuta med vapen om man ville, det här var äckligt slrvigt men är excited ::::::: svara snälllla :*************
Citera
2009-07-13, 00:34
Medlem
crapfaces avatar
Hej! Jag söker ett spel inom fighting-genren. Har tittat mycket på Street Fighter IV, men har börjat titta runt lite på andra fightingspel såsom Tekken 6, Soul Calibur och Virtua Fighter. Vilket tycker ni jag ska lägga pengarna på? Har alltid tyckt om Street Fighter (lirade det mycket på Super Nintendo), men hur gör det sig på Xbox 360?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in