2009-07-08, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Gör en liten bump på den.

Det var till PC kan tilläggas.

Har du en bättre beskrivning? Finns många spel där man åker runt som ett rymdskepp och dödar. Hur såg det ut, grafik, ljud, vad var det man uppgraderade etc.

Finns inte ett särskilt genre till spel där man uppgraderar vapen och försvar, är för det mesta ett tillägg för att få folk att lira mer och få dom snyggaste rustningarna och dyraste svärden. Finns spel med möjlighet att uppgradera i nästan varje genre.
Citera
2009-07-08, 08:14
Medlem
Saytons avatar
Citat:
Gör en liten bump på den.

Det var till PC kan tilläggas.

Gissning: Descent 3 (eller 1, eller 2)?

http://en.wikipedia.org/wiki/Descent_3

http://en.wikipedia.org/wiki/Descent_(video_game)
http://en.wikipedia.org/wiki/Descent_2
Citera
2009-07-08, 09:49
Medlem
nach0ss avatar
Hejsan

Jag söker ett open world/sandbox spel som är bra. det är inga krav förutom att det ska vara öppet.

Jag har redan:
GTA IV
SR 2
Citera
2009-07-08, 10:32
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nach0s
Hejsan

Jag söker ett open world/sandbox spel som är bra. det är inga krav förutom att det ska vara öppet.

Jag har redan:
GTA IV
SR 2

Mafia, Godfather, godfather 2 och möjligtvis gun.
Citera
2009-07-08, 10:43
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Hejsan

Jag har redan:
GTA IV
SR 2

Mount & Blade, Prototype, FUEL, Far Cry 2 och Mass Effect är de som dyker upp. Framför allt Mount & Blade är rysligt underhållande med en myriad av olika moddar.
Citera
2009-07-08, 10:52
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floppe
BUMP#2

Spela någon MUD med PK då? Tex Dark Castle.
Citera
2009-07-08, 12:42
Medlem
nach0ss avatar
Citat:
Hejsan

Jag har redan:
GTA IV
SR 2
Jag glömde säga att det måste vara till xbox 360

Sedan så tycker jag crackdown är roligt så gärna något liknande
Senast redigerad av nach0s 2009-07-08 kl. 12:46.
Citera
2009-07-08, 12:47
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnitd0wn
Det var det jag tyckte var märkligt, att man inte går i vinst på att ha kvar blommorna? Gödmedel och spray kostar vad jag märkt mer än vad man får av att ha dem kvar.
I längden så kommer du att gå plus på dom
det är inte alltid dom vill ha gödningsmedel eller spray utan musik istället & grammofonen har du ju bara betalat en engångssumma för
sen så är det ju bara att låta sidan stå & låta snigeln samla ihop alla cash som dom spottar ut
efter att dom har fått sitt gödningsmedel musik spray mm
så låter jag sidan vara igång åtminstonde 10 minuter + & dratt in x antal 1000$
se bara till så att snigeln inte går & lägger sig igen då h*n behöver choklad för att vara igång för det vore ju synd att missa alla pengar som blommorna spottar ut (om du nu inte sitter & samlar ihop pengarna själv)

aja älskar mina digitala blommor som man vattnar några gånger per dag
dom har ju iallafall förmågan att överleva jämfört med mina irlblommor som står & dör..
Citera
2009-07-08, 14:51
Medlem
Sly^s avatar
Hade bara en liten fråga, den passar inte riktigt in i denna tråd, men.. Är killzone 2 värt att spendera pengar på? Hur är onlinedelen?
Citera
2009-07-08, 16:29
Medlem
toydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillian
Har du en bättre beskrivning? Finns många spel där man åker runt som ett rymdskepp och dödar. Hur såg det ut, grafik, ljud, vad var det man uppgraderade etc.

Finns inte ett särskilt genre till spel där man uppgraderar vapen och försvar, är för det mesta ett tillägg för att få folk att lira mer och få dom snyggaste rustningarna och dyraste svärden. Finns spel med möjlighet att uppgradera i nästan varje genre.
Var så länge sen så jag minns inte så mycket annat än att det var sjukt kul.

Man såg ovanifrån från ett relativt långt avstånd (var som sagt i rymden...). Grafiken var väl inte nånting man la märke till då rymdskeppen och planeterna (trooor det fanns) som man åkte till var såg ganska små ut från det avståndet.
Uppgraderingarna man gjorde var väl det vanliga, bättre vapen, sköld, kanske nån kompis osv osv.

Jag försod att ingen skulle komma på det troligtvis, men det var ju värt ett försök.

Sen undrar jag om någon vet ett ställe man kan ladda ner starfighter 3000 från, fanns till playstation ett samt flera andra. Har letat som en hök utan framgång.

Kollzone 2Är ganska kul när man väl kommer in i det. Jag som hade pressat CoD4 jävligt länge tyckte KZ var lite väl "ruffigt" till en början, men man vande sig. Online är det ganska kul, men ingenting slår Call of Duty 4, så köp det först om du ska spela online och inte har det redan.
Citera
2009-07-08, 18:47
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Kollzone 2Är ganska kul när man väl kommer in i det. Jag som hade pressat CoD4 jävligt länge tyckte KZ var lite väl "ruffigt" till en början, men man vande sig. Online är det ganska kul, men ingenting slår Call of Duty 4, så köp det först om du ska spela online och inte har det redan.

Jo jag har redan CoD 4 och helt ärligt tkr jag inte riktigt onlinedelen är så tuff.. Då är den bättre på BF: BC.
Citera
2009-07-08, 19:55
Medlem
haiguises avatar
Söker något roligt rpgspel, typ som Baldurs gate, , Dungeon Siege och NWN. Problemet med de här spelen är att de är så party(Grupp, inte fest )-baserade, jag gillar mer när man är själv eller iallafall kan klara spelet utan att springa runt med massa fjantiga partymembers som då och då spottar ur sig någon oneliner.

Så, finns det några såna här spel? Tänk typ Diablo 1 & 2.. Behöver inte vara lika mycket köttande som diablospelen, utan får gärna ha lite mer djup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in