2009-07-01, 00:08
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^
Har testat demot till Killzone 2 och fastnade inte riktigt för det.

Har du någon att spela med rekommenderas Army of Two har du inte det skall du inte köpa det utan Assasins Greed.
Snart kommer uppföljarna också och jag är riktigt sugen på att höra fortsättningen av historien på Assasins.
Citera
2009-07-01, 01:05
Medlem
Tjaba allihopa 2 frågor har jag till er ...

nummer ett: jag minns att jag läst på Fz för ett tag sen att det var ett spel ( tror att det var något i stil med äventyr) Där skribenten sa att det börjar med en tjej som brutit sig in hos någon för att leta efter något så kommer snubben hem ( har för mig att han var mördare också ) så ska man smyga därifrån , nån som kanske vet vad spelet heter?

Nummer två : Söker spel som liknar Post Mortem och Tunguska, gärna lite nytt men gammalt går också bra...
Citera
2009-07-01, 03:01
Medlem
Tjo, pallar fan inte läsa igenom hela tråden så tänkte bara kolla om någon vet några feta rpg-spel, typ likt Oblivion/Fallout 3/Fable eller liknande.
Peace
Citera
2009-07-01, 03:02
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyZee-19
Tjo, pallar fan inte läsa igenom hela tråden så tänkte bara kolla om någon vet några feta rpg-spel, typ likt Oblivion/Fallout 3/Fable eller liknande.
Peace

baldurs Gate serien?
Citera
2009-07-01, 18:03
Bannlyst
Tjenare finns det några kampsport spel liknande ufc undisputed fast till datorn? Tack
Citera
2009-07-01, 21:19
Medlem
Syrons avatar
Har antagligen postat om detta tidigare någon gång, dock osäkert om det är i denna tråd.. så, nu kommer en svår en:

Söker ett gammalt spel som delades ut som shareware/demo för ett tag sedan, sett snett ovanifrån (tror jag) som många andra RPGs av sin tid. Spelet blandade lite Zelda-action och pysslande i stil med Secret of Gaia/Mana, och verkade ha något att göra med att den skola eller kloster du gick vid attackerades av demoner (eller så låg de bakom någon händelse som gjorde att du var tvungen att fly fältet).

Jag kommer ihåg att du skulle använda cider (och möjligen göra vinäger av det eller så bara visade det sig vara så gammalt) , samt andra grejer, och med vissa saker du hittade kontakta/möta ett spöke i ett klocktorn av någon anledning (hursom samlade du på dig saker för att, troligen fly skolan/klostret genom någon gömd dörr).

Fanns vad jag vet bara till PC.
Citera
2009-07-01, 23:31
Medlem
Sly^s avatar
Kanske postar väldigt fel just nu.. Men vad tkr ni om X-Men Orgins: Wolverine, spelet.

Hade nämligen tänkt köpa det men vet inte om de är värt pengarna med tanke på att GameReactor har sagt att det är för kort.. Sist de sa så om ett spel som jag köpte var om CoD 4 och de var väldigt kort.. Så är spelet värt pengarna?
Citera
2009-07-01, 23:40
Medlem
gooldens avatar
Western mod till Half-life

Okej gubbar nu är det så att jag söker en gammal western mod till Half-life och nu undrar jag om nån vet vad den heter. Extremt tacksam för svar!
Citera
2009-07-02, 00:54
Medlem
Billywins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goolden
Okej gubbar nu är det så att jag söker en gammal western mod till Half-life och nu undrar jag om nån vet vad den heter. Extremt tacksam för svar!

Kolla FPS-Banana kanske ?
Citera
2009-07-02, 04:09
Medlem
Söker något RIKTIGT gammalt 2D RPG-Äventyrs spel som var top down camera (uppenbart kanske?).

Minns att man kunde röra sig fritt och undersöka ganska så mycket av terrängen, och att monsterna spawnade från cirklar i marken, och rörde sig sakta mot en. Likt Soul Blazer på SNES.
Tar jag inte fel så fanns "status" skärmen till höger om spelfältet.

Vet inte om detta var till TG16, Commodore 64, NES eller SNES, och kan tyvärr inte ge mycket mer information heller, för då hade jag säkert hittat det själv om jag vetat mer
Citera
2009-07-02, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garnaal
Autocombo?
Ja. Man kan välja autocombo i början om man vill. Då kan man buttonmasha och Nero gör grymma combos. Annars får man snällt lära sig alla olika attacker själv och det är ju liksom meningen. Tänk dig att lira Tekken genom att bara trycka på en knapp, hur meningslöst skulle inte det vara? Eller, jag är inte den som säger till folk vad som är roligt och inte men om man insinuerar att ett spel är simpelt och kör med fusk (autocombo) så är man orättvis.
Senast redigerad av Alltidxx 2009-07-02 kl. 09:54.
Citera
2009-07-02, 10:16
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.MD
Tjaba allihopa 2 frågor har jag till er ...

nummer ett: jag minns att jag läst på Fz för ett tag sen att det var ett spel ( tror att det var något i stil med äventyr) Där skribenten sa att det börjar med en tjej som brutit sig in hos någon för att leta efter något så kommer snubben hem ( har för mig att han var mördare också ) så ska man smyga därifrån , nån som kanske vet vad spelet heter?

Nummer två : Söker spel som liknar Post Mortem och Tunguska, gärna lite nytt men gammalt går också bra...

Gör ett försök med Puritas Cordis om du inte redan gjort det. Gillade nästan Tunguska bättre men den senare var inte allt så dum faktiskt. Lite kort kanske dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in